יפן זה כאן: אורי גרשט בתערוכה על פריחת הדובדבן

הצלם אורי גרשט נסע למסע בן חמישה שבועות ביפן וחזר עם צילומים יפהפיים של אביב. עכשיו הוא מציג אותם בגלריה נגא

הילה שקולניק־ברנר, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הילה שקולניק־ברנר, עכבר העיר

המצב הסיפי, שבין הקיים והנעלם, בין הנוכח והמתפוגג, מאפיין את גוף עבודותיו של הצלם המעולה אורי גרשט זה זמן רב. נושא התערוכה החדשה שלו, פריחת הדובדבן ביפן, הוא ההתגשמות טבעית של הקונספט שלו. עץ הדובדבן פורח באביב לשבועיים בלבד, ופריחתו מסמלת את היופי הארעי, את יופי החיים, חמקמקותם והיותם בני חלוף. אפשר להקביל זאת לווניטס, באמנות המערבית, נושא הקיים אף הוא אצל גרשט.

» אורי גרשט - Petals Falling - לשעות פתיחה, כתובת ועוד פרטים

בתערוכה, Petals Falling, בוחן גרשט את סמליות עץ הדובדבן בתרבות היפנית, על יופיו הארעי ונוכחותו קצרת הזמן אך המשמעותית. על פי דף התערוכה, לצורך הפקת הסדרה יצא גרשט למסע של חמישה שבועות ביפן באביב 2010. שם צילם את פריחת הדובדבן בערים הגדולות ובכפרים קדומים במערב יפן. נוסף לכך צילם עצים שנשתלו כמצבות זיכרון לזכר חיילי הקמיקאזה ואת פריחת הדובדבן בהירושימה, שבה גדלים עצים שנשתלו לאחר מלחמת העולם השנייה וניזונים מן הקרקע הרדיואקטיבית. על ידי צילום עצים בני מאות שנים שלא ניזוקו בזמן מלחמת העולם השנייה בצד צילום עצים שנשתלו באופן מגמתי כדי להדגיש ולעודד את הפאתוס הלאומי, יוצר גרשט הפרדה סמלית בין החיים ומוות. נדמה כי המהלכים שעושה גרשט הם ניסיון להנציח את הזמני, וכך, בווירטואוזיות הטכנית המאפיינת אותו, להתגבר במידה מסוימת על הטבע ועל כוחו. בין חיים למוות. עבודות של אורי גרשט.

"עבודתו של אורי גרשט דוחפת את גבולות הצילום ומאתגרת את יכולותיה הטכנולוגיות של המצלמה ועל כן מעלה שאלות לגבי השפעתו של המתבונן על המציאות. חלק גדול מצילומי הסדרה צולמו בלילה, בחושך מוחלט על ידי מצלמה דיגיטלית בעלת רגישות גבוהה מאוד. בתנאים אלו, חיישן המצלמה מתקשה לפרש את המידע האופטי (האור) שמועבר אליו דרך העדשה, וכתוצאה מכך נוצר דיסוננס בין האינפורמציה האופטית לאינטרפרטציה הדיגיטלית, או במילים אחרות בין המציאות המצולמת לבין הדימוי שנוצר על ידי המצלמה. עבודות אחרות בסדרה צולמו במצלמה אנלוגית (פילם) והודפסו בשיטת C-Type. עבודות מונוכרומטיות אלו מתכתבות עם מסורות האמנויות היפניות כמו רישום דיו והדפסי עץ".

עבודותיו של גרשט מצטיינות תמיד ביופי עוצר נשימה, בדייקנות ובניסיון לתפוס רגע מכריע שיש בו יותר מן הנראה לעין, כך שללא ספק מדובר באחת התערוכות היפות שתראו בזמן הקרוב.

» אורי גרשט - Petals Falling, עד ה-20.10. גלריה נגא, אחד העם 60, תל אביב

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ