נשים מעצבות, נשים מצלמות: תערוכות מומלצות לשבוע הקרוב

שלוש אמניות צעירות מביעות את אידאל היופי הנשי בבית st-art, האמנית שמרית בר רושמת בעדינות נופים ודמויות ואלינור קרוצ'י מתמודדת עם אהבה

עדי הררי, עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עדי הררי, עכבר העיר אונליין

נשים קטנות: "פופ כבד" בבית st-art התערוכה פופ כבד מבקשת להאיר את אידאל היופי הנשי מנקודת מבטן של שלוש אמניות צעירות. ליאת אלבלינג, צלמת בוגרת מנשר, זוכת פרס קונסטנטינר לשנת 2011 מטעם מוזיאון ת"א, מציגה גוף עבודות חדש בו יצרה פרחים על ידי הלחמה וצילמה אותם בסביבה אסטטית מדויקת.

רייצ'ל מונוסוב, צלמת בוגרת בצלאל, הזמינה נשים בלונדיניות לסטודיו, ובאמצעות הכלאה גרפית, ניסתה לייצר מכולן את הבלונדינית האולטימטיבית. עבודותה של מונוסוב רוויית הומור ושימוש מוגזם בפוטושופ. הפרויקט מתכתב עם פסל בגודל טבעי של האמנית אשר יוצג גם הוא - חצי ארנבת חצי אדם, עם צינור ובו סירקולציה של מיץ גזר המחבר בין פיה לישבנה.

ונילה רויאל, אמנית מולטימדיה, למדה במדרשה לאמנות, מייצרת במחשב דימויים וירטואלים הנוטפים מתיקות עוינת ואלימות כבויה, אותם היא מתרגמת לפסלים וציורי שמן גדולים. מהלך זה הינו הפוך להליך הריטוש אך נראה שאף משכלל אותו.

» פופ כבד, עד ה-14.10. בית st-art, רחוב הצדף 8 ,יפו

לא אמיתי. עבודה של ליאת אלבלינג

מה מסתתר מתחת? "מבעד לרעלה" בהיכל התרבות בראשון לציון

בתערוכה מבעד לרעלה, שמציגה בהיכל התרבות בראשון לציון, נכללות עבודות המוחות כנגד טאבו מיני וחברתי, אך בו בעת הן מדברות גם על יופי ואימה. העבודות המציגות מתייחסות לאבל, לחרדות ולכאב הדיכוי, מנקודת מבט מגדרית שבאה לידי ביטוי בציור, בווידיאו ובפיסול. יש בהן תהיות על העבר ועל ההווה אך גם נקיטת עמדה כנגד תכתיבים דתיים וחברתיים הגוזרים על נשים (ועל גברים) כיצד להתנהג, להיראות ולהתלבש.

האמנים משתתפים: אחמד כנעאן, איטה מוסל, איציק אדיר, הודא ג'מאל, חוה זקצר, חסיה גבלי, יואל זיו, לימור צרור, מריאנה מנסור, נידאם אבו אל היג'א, נירה נתנאל, עפרה קמר, פאטמה שנאן, רנה סופרין שפירא, ראניה עקל. אוצרת: יעל ניצן.

» מבעד לרעלה, עד ה-30.10. היכל התרבות ראשון לציון, ז'בוטינסקי 16, ראשון לציון

כנגד הדיכוי. עבודה של ראניה עקל, "מבעד לרעלה"

רישומים קטנים: "צל חלקי" ביאיר גלריה לאמנות בתערוכת היחיד צל חלקי, מציגה האמנית שמרית בר רישומים בעט של נופים ודמויות על ניירות בפורמט קטן. אלו רישומים המאופיינים בקו דק, עדין ומינימליסטי, כמעט נזירי, הנושא עימו רגישות יוצאת דופן. בתוך הרישום נוצרים גוונים ותת-גוונים, כשהנייר החשוף בחלקים רבים מעצים את המתח שנוצר בין השחור ללבן.

למרות שהרישומים פיגורטיביים, הם אינם עוסקים בסיפור או בתיאור המציאות: אלה ייצוגים המבטאים הלכי רוח שאינם תלויים בזמן ובמקום. הרישום משמש עבור האמנית אמצעי הבעה ישיר ואינטימי של רגשותיה. רישומי הנוף שלה נעדרים דימויים או ייצוגים אורבאניים, והם טעונים מסתורין ואניגמאטיות, בעוד ברישומי הדמויות ניתן להרגיש הזדהות ואמפתיה כלפי המודלים. רובם אנשים זקנים ו/או חולים, מצוקתם עטופה ברוך ובחמלה.

» שמרית בר - צל חלקי, עד ה-15.10. יאיר גלריה לאמנות, אבן גבירול 6, תל אביב

עדין ומינימלי. "צל חלקי", שמרית בר

בינו לבינה: "אהבה, למרות..." בגלריה טבי לאמנות

תערוכת היחיד של אמנית הצילום הישראלית-אמריקאית אלינור קרוצ'י, "אהבה, למרות..." תיפתח בגלריה טבי לאמנות ביום חמישי, הראשון בספטמבר. התערוכה מציגה מבחר צילומים משלוש סדרות שונות שנוצרו במהלך העשור החולף, ולא הוצגו מעולם בישראל - "משבר", "נחמה", ו"כאב".

קרוצ'י מנכיחה דרך עבודתה האמנותית את השבריריות שבחיי הזוגיות והמשפחה. היא הופכת את עדשת המצלמה לשקופה ונוכחת ברגעי חשיפת סודות ובשעות קונפליקט ומתח. ביצירותיה, האישי הופך לאוניברסלי והאקט האמנותי שבצילום ממיר את לכידת הרגע החולף לעל זמני.

» אלינור קרוצ'י - אהבה, למרות..., עד ה- 7.10. גלריה טבי לאמנות, אחוה 24, נוה צדק, תל אביב

אינטימי. "אם אני לא מקבלת מספיק תשומת לב, 2002", אלינור קרוצ'י

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ