עדי הררי, עכבר העיר אונליין
עדי הררי, עכבר העיר אונליין

לא מה שרואים: תערוכת יחיד של אמנון דוד ער בגלריה מיקה גוף ואור היא תערוכת יחיד של האמן אמנון דוד ער ובאצירתו של ד"ר בוב ואן דן בוגרט, אוצר מוזיאון בית רמברנדט, אמסטרדם. בתערוכה יוצגו ציורים חדשים בפורמטים וגדלים שונים, אשר עוסקים בחיפוש המתמשך וחסר המנוחה של ער למציאת פתרונות חדשים ליצוג המציאות הנראית לעין בדרך משכנעת ומעניינת. שלא כמו רוב האנשים הרואים במציאות הנראית לעין דבר מובן מאליו, ער מתעקש להבין ולבחון את מורכבות ההליך הפסיכולוגי של ההתבוננות, ופירוש הצורות והתבניות שאנו קולטים בקביעות מסביבתינו.

התערוכה מציעה לצופה הצצה לתהליך הפנימי שעבר האמן בשנים האחרונות, אשר גרם בין היתר להתפתחות סגנונו מסגנון ציור חלק ומלוטש למשיכות מכחול נועזות ואקספרסיביות יותר.

» אמנון דוד ער - גוף ואור, עד ה-25.10. גלריה מיקה, בן יהודה 97, תל אביב

לא מובן מאליו. עבודה של אמנון דוד ער, מתוך "גוף ואור" 

חום יולי-אוגוסט: התערוכה "מזיע כמו חמור" בגלריה P8

התערוכה הקבוצתית מזיע כמו חמור משלבת באמצעות איורים תמות מוכרות מחיי הקיץ הישראליים: אור בוהק, זיעה, לחות, סנוור, ניסיון להתחבא ולהימלט מהחום. העבודות מציגות מבט כמעט משלים עם ההתנהגות "הטבעית" הישראלית בקיץ המנסה להתחמק מהלחץ, ובעיקר – מהרבה זיעה.

בעוד בדרך כלל נהוג שאיור מלווה סיפור, הפעם איגוד האיורים תחת תמה אחת של קיץ מהווה תוצר של תהליך הפוך והנושא הוא זה שמלווה את האיורים, שנוצרו כל אחד בנפרד ובנסיבות שונות.

בתערוכה משתתפים אמנים צעירים בוגרי בצלאל ושנקר, המותחים את הגבולות למקומות המטשטשים את התפר בין אמנות גבוהה לאיור. כל אחד יצר אסוציאציה אישית לקיץ שהוא זוכר, רובם בציור, עבודת אנימציה אחת וסיפור אחד. בין המשתתפים: אורי טור, צח כהן, רועי מרגליות, מתן ליברמן, אסף בן ארוש, הגר ורטהיים, אלון בראייר, אלה כהן, דן אלון וינון זינגר.

» מזיע כמו חמור, עד ה-8.9. גלריה P8, פוריה 8 ,יפו

חם אש. עבודה של ינון זינגר, מתוך "מזיע כמו חמור"

תחריר זה פה: התערוכה "מהפכות" של יאירה יסמין בגלריה גרוס

בתערוכה מהפכות, העיתונאית והצלמת יאירה יסמין מביאה את רשמיה על החברות המצרית והישראלית, המושפעות משתי מהפכות שונות. אלו הן מהפכות שהצעירים, באמצעות הטכנולוגיה, מובילים אותן, מנהיגים אותן, ומשנים את פני החברה וההנהגה. הן חדשות, אחרות, מרתקות, וסקס-אפיליות, שהמשותף להן הוא ההתנגדות לניצול הכלכלי של ההנהגה את העם, והיעדר הקשר בין ההנהגה לעם. יסמין בחרה להביא את המהפכות לא דרך הפן האלים שלהן או ההפגנות ההמוניות, אלא דרך הפרטים הבודדים, הדיוקנאות, שהסך הכול מרכיב את פאזל המהפכה.

במסגרת ביקורה של יסמין במצרים היא הסתובבה בכיכר התחריר ובאתרי מחאה אחרים ונתקלה בצעירים ובמבוגרים רבים אשר חיים במצרים שלאחר מהפכת 25 לינואר והיו מלאי תקווה לשינוי. היא חוותה את הרחוב המצרי דרך עדשת המצלמה ובתערוכה זו היא מנסה גם להעביר את התרשמויותיה אל הקהל הישראלי. כאשר חזרה לישראל החלה בדיוק מחאת האוהלים והיא יצאה שוב אל הרחוב כדי לתעד את המהפכה הפעם בצד הישראלי.

» יאירה יסמין - מהפכות: רוטשילד פינת תחריר, עד ה-11.9. גלריה גרוס, בוגרשוב 86 קומה 2 ,תל אביב

רוטשילד פינת תחריר. מימין: מצרים, משמאל: ישראל, עבודה של יאירה יסמין

הרחק מכאן: לירון צפדיה בתערוכה "אוניות נטושות" ברחבת הסינמטק בתערוכת הצילומים אוניות נטושות, לירון צפדיה נוגעת בנקודה אקטואלית לעיר תל אביב: בנייני העיר, בעיקר אלו המשויכים לסגנון הבינלאומי בארכיטקטורה (סגנון הבאוהאוס) העוברים שימור אינטנסיבי. האטרקטיביות של מבנים משומרים אלו קוסמת ליזמים, קבלנים ותושבים ומספר הבתים הזמינים הולך ואוזל. צפדיה מתרכזת דווקא במבנים מוזנחים משנות ה-20 וה-30 בעיר, מבנים שייתכן וטרם נגלו ליזמים או שאולי לא משתלם להם לשפצם. בתצלומים היא מדגישה את עברם המפואר ואת הפעילות המסחרית –יצרנית שמילאה אותם. אוצר: אודי רוזנויין.

» לירון צפדיה – אוניות נטושות, עד ה-4.9. סינמטק תל אביב, רחוב שפרינצק 2, תל אביב

ישן-חדש. לירון צפדיה, "אוניות נטושות"

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ