אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עירום נשי, יחסי אב ובן ואזורי תפר: תערוכות מומלצות לסוף השבוע

גלריה P8 מארחת את מירי דוידוביץ וגיורא ברגל, גלריה דביר את סיימון פוג'יווארה, ובית הגפן את הצומת שבו הוא ממוקם ואת משמעויותיו

תגובות

מרגש וזוהר התערוכה "יפה מאד 2" בגלריה P8, בהשתתפות הצלמת מירי דוידוביץ והצייר גיורא ברגל, היא תערוכה שנייה בסדרה, אחרי "יפה מאד". אם "יפה מאד" ביקשה להסב את המבט אל קצפת האמנות הצעירה וההורמונלית, הרי בסיבוב הזה יש אפילו מן הקלאסיקה המקומית, אם כי הפחות שגרתית: דוידוביץ, צלמת האופנה והאמנות הגדולה של ישראל, מציגה עירום נשי מפתיע;  ואילו ברגל, מן אדוארד הופר מקומי, מראה בציוריו את נופיה של ישראל הבין עירונית והאקספרסיבית, נופים מרהיבים, נוקשים ומטרידים. שני האמנים מוציאים מהפצצה המתקתקת תמיד של ישראל את המרגש, היפה והזוהר. אוצר: יואב שמואלי.

יפה מאד 2. עד 27.10. גלריה P8, פוריה 8, יפו. שעות פתיחה: ד'-ה' 19:00-16:00, ו'-שבת 14:00-11:00.

עירום נשי מפתיע. עבודה של מירי דוידוביץ

ניכור וגישור האמן היפני-בריטי סיימון פוג'יווארה מציג בתערוכה "Rehearsal for a Reunion With the Father of Pottery" סיפור אישי שלו ושל אביו.

לפני כשנה, בגיל 32, יצא פוג'יווארה לעיירה היפנית שיזוקה, שבה גדל, כדי להתאחד עם אביו לאחר למעלה מ-20שנים של נתק. מתוך כוונה ליצור משהו במשותף, חברו האב והבן לסדנת קדרות כדי להפיק ערכות תה המבוססות על עבודותיו של הקדר המומחה ברנרד ליץ', הנחשב אבי הקדרות הבריטית. ליץ' משלב בעבודותיו אסתטיקות של מזרח ומערב, והוא היווה השראה לעבודתם של האב והבן פוג'יווארה. ערכת התה הפכה לאידיאלית, אביזר סמלי בטקס התה הפרטי שלהם והזדמנות עבור השניים לגשר בין הפערים הפסיכולוגיים והגיאוגרפיים ביחסיהם. אך טקס התה לא התקיים כמתוכנן, והתערוכה מספרת את הסיפור.

סיימון פוג'יווארה – Rehearsal for a Reunion With the Father of Pottery. עד 20.10. גלריה דביר, נחום 11, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 18:00-11:00, ו'-שבת 13:00-10:00.

מתוך כרזת התערוכה. עבודה של סיימון פוג'יווארה

מפגש וגבול התערוכה הקבוצתית "שדרות הציונות פינת הגפן" מתרכזת בסמן גיאוגרפי המשמש מפגש וגבול. שדרות הציונות פינת הגפן היא כתובתה של הגלריה לאמנות של בית הגפן, מרכז תרבות ערבי יהודי בחיפה העוסק ביצירת מפגש ודיאלוג רב תרבותי. באופן סמלי הצומת שבו הוא ממוקם מסמן גבול ומפגש, אם משום התרבויות השונות שאליהן מרמזים שמות הרחובות ואם בשל מיקומו הפיזי על שדרות הציונות, או "דרך ההר".

שדרות הציונות/דרך ההר היא עורק תחבורה ראשי בחיפה, היורד מהשכונות המבוססות של העיר, כרמל צרפתי ומבואות הכרמל, לעבר שכונת הדר, ואדי ניסנס והעיר התחתית. זהו מסע המשרטט הבדלים בין שכונות הומוגניות לשכונות הטרוגניות מבחינה לאומית, אתנית, לשונית ותרבותית. דרך ההר נסללה במאה ה-19. בשנת 1948 הוחלף שמה לשדרות האו"ם כהוקרה על התמיכה בהקמת מדינת ישראל, ובשנת 1975 שונה השם לשדרות הציונות, כתגובה להצהרת האו"ם 3379. אולם בפי חלק מתושבי המקום הדרך עודנה מכונה דרך ההר - שערא אלג'בל.

התערוכה בוחנת את אזורי התפר העמומים שבהם מתקיימות הן הפרדה והן נקודת מפגש בין תרבויות, לאומים, זהויות, שפות ושיוכים סוציו-אקונומיים. הגבול אינו בהכרח מוגדר על ידי חציצה ברורה, ולעתים מממש את קיומו באמצעות דרך, גשר או שאריות של זיכרון היסטורי. משתתפים: עומר אורהן, מתן אורן, מיכל גביש, עומר וטל גולן, עדן לזנס, אלבן מוג'ה וואליד קשאש.

שדרות הציונות פינת הגפן. עד 3.11. הגלריה במתחם בית הגפן, הגפן 2,  חיפה. שעות פתיחה: א'-ה' 16:00-8:30, ו'-שבת 13:00-10:00.

אזורי תפר של הפרדה ומפגש. עבודה של מיכל גביש

*#