אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מחקים מציאות בתל אביב, יוצרים מהטבע בירושלים: תערוכות מומלצות לסוף השבוע

צילום בטעם של פעם בגלריה אלפרד, מיצבים מצולמים בגלריה דן לאמנות עכשווית, ואמנות בעלים בגן הבוטני בירושלים

תגובות

קמרה אובסקורה דפנה גזית מציגה בתערוכתה "דאגרוטייפ -יומן עבודה" בגלריה אלפרד שימוש באחת מטכניקות הצילום הראשונות, דאגרוטייפ, אשר פותחה במאה ה-19 -  עידן הגילויים החלוציים בצילום. בטכניקה זו  הדימוי מונצח על גבי לוח נחושת המצופה ביודיד הכסף, ולאחר חשיפתו של הלוח הדימוי מפותח באדי כספית או בשמש. גזית  חוזרת  ומחיה בעבודתה את חדוות הגילויים של המאה ה-19, כשהדאגרוטייפ היה טכניקה מתפתחת וסוגת אמנות חדשה, וטוענת אותה בפואטיקה עכשווית. 

גזית ניגשת אל כל צילום בגישה כמעט מחקרית בכך שהיא מתעדת את האופן שבו צילמה כל פריים. היא משתפת את הצופים בכל שלבי התהליך לפרטיו, גם בתוצאות שלכאורה אינן מוצלחות טכנית, ושדווקא הן נושאות בחובן ליריקה ויזואלית. הטכניקה שבה בחרה האמנית אינה מאפשרת שכפול, ובכך כל דימוי נותר מעשה יצירה חד פעמי, והמתבונן חוזה למעשה בהשפעה הישירה של האור שפגע בלוח הצילום המקורי. התוצאה היא דימוי ללא תווך. אוצרת: טל יזרעאל.

סדנת הדגמה של דאגרוטייפ תיערך ביום ו' 21.9.12, 12:00. יש להירשם מראש במייל alfred.hecht@gmail.com.

דפנה גזית – דאגרוטייפ – יומן עבודה. עד 28.9. גלריה אלפרד, בן עטר 19, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 21:00-17:00, ו' 14:00-10:00, שבת 15:00-11:00.

כל דימוי הוא יצירה חד פעמית. עבודה של דפנה גזית

תת מודע קולקטיבי שירלי וגנר, אמנית ישראלית החיה ופועלת בניו יורק בעשור האחרון, מציגה בתערוכה "חריגות נוף" בגלריה דן עבודות המשלבות צילום, בניית מיצבים, ציור והצבות המיוחדות לחללים ספציפיים.

עיסוקה המרכזי של וגנר הוא באופן עיצובה של תפיסת המציאות שלנו, בייצוגה בתודעה האישית והלאומית ובאופן שבו היא נצרבת בזיכרון האישי והקולקטיבי. היא מתייחסת לזיכרון של חוויית ההתבוננות בנוף הישראלי באמצעות שחזור דימויי נוף שגורים כמיצבי ענק הנבנים בין כותלי הסטודיו שלה בעבודת יד ממושכת וצילומם. וגנר אינה משחזרת צילומי נוף קיימים או מתבססת על דימויים מוכנים, אלא נשענת על הנחת הידע הוויזואלי הקולקטיבי ומפיחה חיים בדימויי נוף שנצרבו בתודעה הפרטית והלאומית, ועל כן נראים כה מוכרים לצופה. פעולת הצילום של המיצבים היא שמעניקה לדימויי הנוף הוד והדר והופכת את התפאורה לבעלת תוקף מציאותי לכאורה, והיא חלק ממלאכת שיחזור הזיכרון ובנייתו מחדש.

מפיחה חיים בדימויי נוף שנצרבו בתודעה הפרטית והלאומית. עבודה של שירלי וגנר

לצד סדרת "תצלומי נוף", המבוססים על מיצבי הענק המבוימים שלה, מוצגים בתערוכה מיצב הקיר "אקליפטוסים" שתוכנן במיוחד לגלריה ונוצר בחלל עצמו,  וסדרת "תצלומי אוויר". המיצב "אקליפטוסים" עשוי שכבות נייר רבות שוגנר קורעת, חותכת ומקלפת בדומה ללוח מודעות ששכבות הנייר עליו הצטברו לאורך השנים ואחת מצבצת מתחת לשניה. האפקט שנוצר הוא דמוי ענפי אקליפטוס תלויים.

הסדרה "תצלומי אוויר" מבוססת על עבודות נייר שבהן וגנר "מחקה" צילומי אוויר באמצעות הדבקה, גריעה וקריעה של שכבות נייר שונות וציור עליהן. את עבודת הנייר היא מצלמת ומחזירה לדרגה של צילום. אוצרת: רווית הררי.

שירלי וגנר – חריגות נוף. עד 19.10. גלריה דן לאמנות עכשווית, אבולעפיה 15, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 18:30-11:00, ו' 14:00-11:00.

מתוך הסדרה "תצלומי אוויר". עבודה של שירלי וגנר

מחכים לשלכת האמן הספרדי לורנצו דוראן מציג בתערוכתו "עלים" בגן הבוטני בירושלים אמנות ייחודית של גזירה בעלים. לפני כחמש שני הבחין האמן בזחל האוכל עלה, והחליט שהעלים הם משטח העבודה הראוי ביותר עבורו. דוראן חותך יצירות בעלים בהשראת מסורת עתיקת יומין של חיתוך נייר, הנהוגה ביפן ובסין. מתוך האמונה שניתן לפתח ולהעמיק בסוג זה של אמנות, דוראן עורך ניסויים רבים של טכניקות חיתוך מגוונות על עלים מסוגים שונים. 

לורנצו דוראן - עלים. עד 31.10. הגן הבוטני בגבעת רם, ירושלים. שעות פתיחה: א'-ה', שבת 17:00-9:00, ו' 15:00-9:00.

עבודה של לורנצו דוראן

*#