אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גומרים הולכים: תערוכות הבוגרים 2012

מאות ציירים, פסלים, מעצבים, צלמים ויוצרי ניו מדיה סיימו השנה את הלימודים. תשעה מהם נתנו לנו להציץ לפרויקט הגמר שלהם

תגובות

והנה שוב מסיימים את הלימודים מאות ציירים, פסלים, מעצבים, צלמים, יוצרי ניו מדיה ובכלל, כל אותם העונים להגדרה הנזילה "אמנים". רגע לפני שהם יוצאים לביצה הטובענית והתובענית של עולם האמנות, הנה הצצה לתשע תערוכות הבוגרים המוצגות ברחבי הארץ.

רותי דה פריס, המחלקה לאמנות, המדרשה לאמנות בית ברל - "אולם האירועים"החלל מובנה במטרה לאצור זיכרון של רגע - להעניק צורה לזיכרון של אירוע בלתי נשכח ואפוף תהילה, כביכול. אולם האירועים הוא החלל הנועד להכיל את האירוע, הוא מכיל אינספור אותות גבורה עבור אירועים שהתרחשו או שבאפשרותם להתרחש, המוצגים רק באמצעות השרידים שאלה מותירים אחריהם בחומר. העבודה מתעניינת במיוחד באירועים שהם חלק ממסורות של חגיגות חברתיות וקונבנציות של הישגים המובנים בחברה. באמצעות התחקות אחר שיטות דקורטיביות ממגוון מסורות תרבותיות, העבודה מייצרת שפה של הישג, של תירבות. כך הופך אולם האירועים לחלל מוזיאלי, המציג שפע עיטורים, ציונים לשבח, פסלי הוקרה או גביעים, אך כל אלה מופיעים כשהם מנותקים מתוכן ההישג המקורי שבזכותו הוענקו, כך שאיש אינו יודע על שום מה התהילה שיש לאצור בזיכרון.מורים משפיעים: אורי ניר, דגנית ברסט, ליהי חן וארז ישראלי.מתי: עד 1.8.

רותי דה פריס, פרט מתוך מיצב "אולם אירועים"

שמואל פרידמן, המחלקה לאמנות, בצלאל - "הגן"העבודה היא כישלון נוסף שלי בסדרה של ניסיונות להתייחס להפקעת קרקעות מכפרים פלסטיניים שמתרחשת מתחת לקמפוס בצלאל בהר הצופים בצורה "אמנותית". עבודת הווידאו מתארת את קורותיה של מלי, סטודנטית לאמנות מבצלאל, שיוצאת להפסקת עישון מתחת לאקדמיה ומגלה כמה מסודות הגן. על אחד מהניסיונות הקודמים אמרו לי: "עזוב אותך, לך תראה סרט של אבי מוגרבי".מורים משפיעים: מירי סגל, יצחק ליבנה, רועי רוזן.מתי: עד 3.8.

שמואל פרידמן, מתוך "הגן"

אור וולף, תקשורת חזותית, המרכז האקדמי ויצו חיפה - "אולימפיה"מחקר של הסרט "אולימפיה" של הבמאית הגרמנייה הנודעת לני ריפנשטאהל מבחינהחזותית ורעיונית. בפרויקט סדרה של קרוב ל־30 עבודות וידאו קצרות שעוקבות אחר חלקים נבחרים מתוך העבודה של ריפנשטאהל ומניחות עליה קווים וצורות. הפרויקט בוחן בצורה קפדנית את העבודה של ריפנשטאהל דרך התבוננות באספקטים צורניים בסיסיים וגולמיים, מתנועת מצלמה וזוויות מצלמה ועד המוזיקה. זוהי עבודת מחקר שמנסה לפצח את הדנ"א של הסרט. אין מסקנות ואין תוצאות. אין פואנטה ואסור גם לחפש אחת. הפרויקט מלווה בספר המסכם את כל העבודה ואת עבודת הניתוח .מורים משפיעים: חיים שטייר  וטרי שרויאר.מתי: 4.8-23.7.

אור וולף, "אולימפיה"

שנית מורן, המחלקה לאמנות, המכללה האקדמית ספיר - ללא כותרת אני עוסקת בפרויקט גמר שלי בדימויים שבריריים וריקים. נזילות של חומרי דבק שונים וחומרים פלסטיים שקופים. אני משחקת עם קנה המידה שלהם מתוך רצון לתת קיום לנוכחות הבלתי נראית כמעט שלהם במרחב הפיזי. אני מנסה  לייצר עולם מדומיין, פנטסטי, משהו שאולי איננו יכולים לתפוס בחושים שלנו. הכוח של אותם דימויים שקופים ומופשטים טמון ביכולת שלהם להכיל מסרים מנוגדים של תוהו מאורגן, כאוס אסתטי וצורניות ארוטית שמתלכדים לתוך ספקטרום הרמוני בשחור ולבן.מורים משפיעים: סמדר לוי, טל פרנק, שי איד אלוני ונעמי אביב. אמנית שעבודותיה ריגשו ונתנו השראה היא שחר יהלום.מתי: עד 30.7.

עבודה של שנית מורן

שירי מרקוביץ', החוג לאמנות, מדיה דיגיטלית סמינר הקיבוצים - "החטא השמיני"מיצב וידאו אינטראקטיבי השואב השראה מהגותיקה המהווה בסיס לסיפורי אימה רבים שמקורם בתחושות הניכור שחווה הפרט בתהליכי העיור של אותה תקופה. כמו כן הוא מושפע מעולם הקומיקס המאופיין בגיבורי על המשליטים סדר בערי חטאים. הצופה במיצב משוטט בין מבנים של עיר מדומיינת שבה הוא משמש כגיבור העל. שם העבודה, "החטא השמיני", מתייחס לצופה המציץ לתוך הבניינים, להתרחשויות המאזכרות את שבעת חטאי המיתה של הנצרות, ובכך חוטא גם הוא בחטא המציצנות.מורים משפיעים: ראש החוג לאמנות, ד"ר יעל אילת, אורי דרומר ודוד דניאל, מרצים בחוג.מתי: עד 26.7.

שירי מרקוביץ', "החטא השמיני"

לירון הרמתי, המחלקה לאמנות, מכון אבני - "כוח"בעבודות שלי אני מתאר מראות של הווי מציאות ישראלית. האסתטיקה בעבודות באה מהמקומות שבהם עברתי בילדות, מהמוזיקה ששמעתי, מהשכונה שבה גדלתי, שכונה במזרח העיר בראשון לציון. יש בעבודות שלי סמלים ומיתוסים מהתרבות שבה אני חי והתכתבות עם אמנים אחרים. התמימות והדמיון באים לידי ביטוי בחומר, ואילו ההתפקחות והביקורת באות לידי ביטוי בנושא ובתוכן. אני לא חושב שאני מחדש יותר מדי, אלא רק משמיע את קולי ומנסה לחדד ולהוסיף את האבסורד שאני רואה. אבסורד בכאב ויופי שבאים אצלי יחד כמשחק, כדרך התמודדות עם מצבים. מורים משפיעים: "יעקב מישורי, אסי משולם, גבי קריכלי וינאי סגל. יצא לי השנה להכיר גם את איתן בוגנים שאיתו עבדתי על תערוכת הבוגרים של המחלקה לאמנות. החבר'ה שמסיימים איתי גם הם לא פראיירים, ואווירת התחרות בינינו הובילה למקומות מאוד מעניינים. כל אלו השפיעו עלי ועל אופן ההבעה שלי.מתי: עד 3.8.

לירון הרמתי, "כוח" (צילום: שי פרדו)

עמית בן חיים, המחלקה לתקשורת חזותית, מנשר - "האקדמיה מתה יחי האקדמיה"פרויקט הגמר שלי מציע אלטרנטיבה לאיך שהאקדמיה נראית כיום. השתמשתי במנשר כמקרה מבחן משום הוא מרכז תחתיו שבע מחלקות, שאין עוד מפגש ביניהן בעולם האקדמי בישראל. בית הספר שפיתחתי ומיתגתי לא מחולק לפי מחלקות מקצועיות, אלא לפי שנות לימוד, ובכל שנה לומדים מגוון מקצועות. מורים משפיעים: גילה קפלן, מאיר סדן, מיכל וקסלר, עודד בן יהודה, דנה שמיר והילה שאלתיאלי.מתי: עד 4.8.

עמית בן חיים, "האקדמיה מתה יחי האקדמיה"

שולמית ביאלי, המחלקה לצילום, מוסררה - "הלכתי על הר"מתחילת הלימודים במוסררה אני חוקרת את הבית שממנו אני באה. השנה התחלתי לצלם את אחי הצעיר, שסובל מאוטיזם ופיגור קשה. דרך הסיפור שלו התחלתי להסתכל דרך המצלמה על המצב בבית ועל היחסים במשפחה. משפחתי גרה  בהתנחלות. היא עלתה לארץ מרוסיה מטעמי ציונות. אמי דתייה, אבי חילוני. אני מעוניינת לכלול את הרקע שממנו באתי בעבודותי ולדבר עליו. העבודה המוצגת בפרויקט הגמר כוללת סדרת צילומים המלווה בספר ובו טקסטים שאני כותבת.מורים משפיעים: ראש המחלקה איילת השחר כהן, גסטון צבי איצקוביץ.מתי: עד 27.7.

שולמית ביאלי, "הלכתי על הר"

עידן אפשטיין, מסלול לעיצוב גרפי, שנקר - "קלפטר חשמלית ישראלית" הפרויקט הוא מיתוג לחברת הגיטרות הישראלית הראשונה. המותג קלפטר בא לתת מענה לסצנת הרוק המקומית המפותחת ולספק כלי נגינה על טהרת המורשת המוזיקלית הישראלית. ההשראה החזותית מבוססת על סימבוליקה ישראלית יחד עם דימויים מעולם הקעקועים. מתי: עד 31.7.

עידן אפשטיין, "קלפטר חשמלית ישראלית"

» תערוכות הבוגרים - לכל הפרטים.

כתבות שאולי פספסתם

*#