מורחים צבע על העולם: כל התערוכות המומלצות

הסיפור המשפחתי של אסנת בן שלום, הסיפור הזוגי של ברסוק ובר-קדמא והסיפורים המצחיקים של הקריקטוריסטים בחולון

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

אלבום משפחתי: הבת של אורי רייזמן עושה מחווה לאבא היינו כדרכם של הירוק והאדום היא תערוכת היחיד של אסנת בן שלום, המציעה למבקריה חתיכה קטנה מסיפור גדול מאוד. בין היתר מגולמת בו הפוליטיקה הפנימית של עולם האמנות הישראלי, לצד סיפורה האישי של היוצרת ויחסיה עם הוריה. כותרת התערוכה נלקחה מתוך חוברת לזיכרה של אימה, שם ספד לה אביה, האמן אורי רייזמן. פירושה מייצג שני צדדים של התערוכה - האהבה הגדולה לצבע ולציור בשילוב עם האוטוביוגרפיה.  בעברה הציגה בן שלום במספר תערוכות שונות בין השאר בקיבוץ כברי ובגלריה הקיבוץ. וזוהי הפעם הראשונה שהיא מציגה בגלריה מסחרית בתל אביב, בעזרתו של אוצר צעיר. היינו כדרכם של הירוק והאדום - כל הפרטיםאלבום משפחתי בצבעים. אסנת בן שלוםמילים לא אומרות מאום: תערוכה קבוצתית במוזיאון הרצליה תנועות הגוף מהוות שפת תקשורת רבת הבעה, הפועלת במנעד רחב של תנועות גלויות וסמויות. שפה זו יוצרת ערוץ תקשורת מקביל או חלופי לשפת המלל - לעיתים היא משלימה ומחדדת את המסרים שהמילים לא הצליחו להעביר, לעיתים היא דווקא מקנה להם פרשנויות אחרות, סותרות ומפתיעות. לעיתים מחוות הגוף מחליפות את המילים כליל. העבודות המוצגות בתערוכה "מחוות גוף" בוחנות את החוקיות, המשמעות, וההשפעות של אותה שפת הגוף, כל אחת בדרכהּ.  האמנים המציגים: גליה אורי (ישראל), לאה גולדה הולטרמן (ישראל), תומס הירשהורן (שוויץ), שחף ירון (ישראל), דיוויד לה שאפל (ארה"ב) ויליאם קובינג (אנגליה), פייר קוליבף (צרפת), נדב קנדר (ישראל/אנגליה), טלי קרן (ישראל), אראיה ראסדג'ארמראנסוק (תאילנד) והדס רשף (ישראל).מחוות גוף - כל הפרטיםמילים לא אומרות מאום. עבודה של פייר קוליבף זוגות זוגות: ברסוק ועמנואל בר-קדמא מתחברים התערוכה "שניים ביחד וכל אחד לחוד" תפגיש בין הציירים הותיקים והמוערכים, ברסוק ועמנואל בר-קדמא. ברסוק יציג גוף עבודות המבטא את טביעת אצבע הייחודית לו. זו קשורה בין השאר בשימוש בצבעים עזים, תערובת ייחודית של גוונים חמים וקרים, היוצרים אווירה דחוסה, לחוצה והזויה. הפעם בחר האמן בפורמט קטן יותר מהרגיל, ובין השאר גם יצר שלושה פורטרטים של עמנואל בר-קדמא. עמנואל בר-קדמא מצידו בחר להציג רישומים, כאשר כל העבודות הן על סוגים שונים נייר, ותוך שילוב של טכניקות, בעיקר גראפיטיס (עפרונות בדרגות-קושי שונות), טוש ואקריליק. גם בתערוכה הנוכחית מתרכז בר קדמא בדמות האשה (דיוקן וגוף),  ודבק בהתבוננות ישירה וגישה פיגורטיבית ביסודה.שניים ביחד וכל אחד לחוד - כל הפרטיםאווירה דחוסה, לחוצה והזויה. ברסוק, "שניים ביחד וכל אחד לחוד

חורף אמנותי: אלון גרגו בצילומים קפואים

הזדמנות אחרונה להגיע למתחם התחנה, ולבקר בתערוכה מעבודותיו אלון גרגו, צלם בעל ותק של 25 שנה. הפעם, בחר גרגו להתמקד בצילומים בהם בולט הצבע הלבן, הנקי והזך. שם התערוכה "Freeze Frame" הוא משחק מילים המשלב בין הנוף הקפוא המצולם, לבין מושג מעולם הצילום עצמו - בו מקפיאים םריים שנמצא בתנועה.

במהלך העבודה על החומרים ובחירתם, פרצה השריפה בכרמל. בין המקומות שניזוקו, היה כפר הנוער ימין אורד. הכפר, שליד ניר עציון, ניזוק באופן קשה בשריפה. גרגו החליט להירתם ולעזור בשיקום הכפר. לכן, החליטו לזרז ולהקדים את התערוכה. זאת, על מנת לתרום מהכנסותיה למען מטרה זו. הצבע הלבן של החורף האירופאי, שבולט בצילומי התערוכה, עומד בניגוד גמור אל מול האש השורפת וההורסת, אותה כולנו ראינו רק לפני חודש.אלון גרגו - Freeze Frame - כל הפרטים

מקפיא את התמונה, תרתי משמע. עבודה של אלון גרגו

מסכמים שנה פותחים שנה: קריקטורות בועטות כ -120 קריקטורות של כ-37 קריקטוריסטים ישראלים, מציגות סיכום שנתי לשנת 2010 בתערוכה המסורתית של אק"י (איגוד הקריקטוריסטים הישראלים). התערוכה פתחה את השנה החדשה במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון. שנת 2010 טמנה בחובה אירועים משמעותיים לישראל בכלל ולישראליות בפרט. שאלות ביטחוניות, כלכליות, תרבותיות ובעיקר מוסריות, כאלה המחייבות אותנו לעמוד מול מראה ולהתבונן בבחירות שלנו ובהתנהלות שלנו סביב שאלות נוקבות. כך גם התערוכה השנתית "השנה שהייתה" מבקשת לבחון ולשקף את אירועי השנה המרכזיים, במראה העקומה שהינה הקריקטורה, את טיב ההתמודדות שלנו כחברה וכמדינה עם שאלות הרות גורל אלה.השנה שהייתה - כל הפרטיםאשכנזי מבולבל. איור של דניאלה לונדון דקל

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ