אמנים בפס-ייצור ובני נוער ישנים: המלצות אומנות לסוף השבוע

אוהד מטלון מוציא אומנים מעבדות מודרנית בגלריה קונטמפוררי, נעמי לשם מצלמת בני נוער ישנים ברחבי העולם, ואפרת שלם מעמידה את הגוף האנושי אל מול ארכיטקטורה בגלריה חזי כהן

טל לוין, עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל לוין, עכבר העיר אונליין

יום חמישי: יוצרים תמורת שכר הולם

אוהד מטלון אוצר את התערוכה הקבוצתית Sweat Shops המציגה בגלריה קונטמפוררי. התערוכה נולדה מחישוב שערך מטלון לפני שבע שנים, בו חילק את סך כל הכסף שהרוויח מאמנות, מכירות ופרסים, במספר השעות שהשקיע ביצירתו. התוצאה שהתקבלה הייתה זהה, פחות או יותר, לשכר שמרוויחים פועלים בסדנאות היזע במזרח אסיה.

הרעיון העומד בבסיס הפרויקט הוא לבחון את משמעותו והשלכותיו של תשלום שכר קבוע לאמנים, שכר שאינו תלוי בתוצרים עבור יום עבודה אחד בסטודיו. בסוף היום יקבל האמן המחאה תמורת יצירתו מאותו יום, גמורה או לא, ואותן יצירות תוצגנה בתערוכה. התהליך יתועד במצלמתו של מטלון וחלקים ממנו ישולבו בתערוכה. האמנים המשתתפים: דרור דאום, ראובן קופרמן, דורון רבינא, רוית מישלי, שי יחזקאלי, ליאב מזרחי, איתן בן משה, נעם פרתום, רועי רוזן ומעין אליקים.

Sweat Shops - כל הפרטים

יצירת אומנות כסדנת יזע. ראובן קופרמן מתוך Sweat Shops

גלריה חזי כהן עוברת למשכנה החדש ברחוב וולפסון 54 בתל אביב. את החלל החדש חונכות שתי תערוכות: "ישנים" של נעמי לשם ומבט על שתי עבודות וידיאו מוקדמות של אפרת שלם. שתי התערוכות עוסקות בחוויה של הגוף האנושי בזמן ובמרחב.

הסדרה החדשה של נעמי לשם עוסקת בפורטרט בגיל ההתבגרות ובשינה. לשם צילמה בני־נוער ישנים בחדרי השינה הפרטיים שלהם בגרמניה, שווייץ, צרפת, ישראל וארצות הברית. הסדרה תוצג ב־2011 בניו־יורק, שוויץ וישראל.גיל ההתבגרות הוא תקופת ביניים: המתבגר אינו ילד אך עדיין אינו בוגר. המערכת ההורמונאלית נמצאת בשינוי, והוא חווה טלטלות פיזיות ונפשיות. גם השינה מייצגת זמן שהוא בין לבין – בין ערות לתרדמה, בין הכרה ומודעות לחוסר מודעות, ויש האומרים, בין חיים למוות. מבחינה זו ההתבגרות דומה לשינה: שתיהן תקופות ביניים תחומות־זמן, בהן מתרחשים תהליכים חסרי שליטה.

תהליך חסר שליטה. נעמי לשם מתוך ישנים

כמערך שלם, גם אם מתפצל, עבודות הוידיאו של אפרת שלם יוצאות מתוך עיסוק ביחס שבין הגוף לארכיטקטורה המקיפה אותו. מנגנוני שכפול של דיור פרברים בארצות הברית מוצלבים בעבודותיה עם ייצוגים משועתקים של גוף האדם, המגולם באמצעות דימויים מצולמים מתוך ספר על עבודתו של אמן הגוף האוסטרי רודולף שוורצקוגלר. בעימות בין שתי העבודות, מתנסח שיח הקושר בין הגוף כזירה של מאבקים פנימיים וחיצוניים לבין המרחב הארכיטקטוני המכתיב עבור הגוף צורות מסוימות של התנהגות ומשרטט עבורו את אופק הפעולה האפשרי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ