צבעים בשחור לבן: תערוכות מומלצות לסופ"ש

גדעון רובין נפרד מביאליק, דפנה גרוסמן בבכורה ברמת גן, ושירה גפשטיין מושקוביץ מחפשת טרקטורים בתל אביב. כדאי לראות אמנות בסוף השבוע

טל לוין, עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
טל לוין, עכבר העיר אונליין

גדעון רובין: להחליף אוויר עם ביאליק

הזדמנות אחרונה לצפות בתערוכה המסקרנת של האמן גדעון רובין, נכדו של ראובן רובין - מגדולי הציירים הישראלים של המאה הקודמת. רובין הנכד, יצר עבודה חדשה - במדיום חדש, לציון יום הולדתו של חיים נחמן ביאליק. מתוך ביוגרפיה על חייו של ביאליק, התמקד האמן בהרגלי ההליכה של המשורר וקרא לתערוכה החדשה במילותיו של המשורר הלאומי: "להחליף אויר קצת". רובין יצר במיוחד לתערוכה זו 150 רישומי צבע המתחברים לכדי סרט אנימציה, מדיום חדש בעבור האמן. הסרט, כמו התרפקות על תמונות מהאלבום המשפחתי, המעביר את אורך הרוח של ביאליק, בצעידתו היומית ברחובות תל אביב הצעירה. מאות הרישומים שיצר רובין, מרכיבים את סרטון האנימציה, המציג הליכה איטית קרבה ונעלמת. פעולת ההליכה והתנועה המתמדת מהווה את מקור השראה עבור האמן.

» להחליף אוויר קצת - כל הפרטים מחליף אוויר עם ביאליק. עבודה של גדעון רובין

דפנה גרוסמן: תנועה בשחור לבן במסגרת הסדרה "שישי ראשון", מציגה דפנה גרוסמן תצלומים בשחור לבן, שחוקרים בדרכים שונות תנועה במרחב. כל אחת מהתמונות, היא גם מעבדת ניסויים דרכה חוקרת גרוסמת את הכתב היצירתי האישי שלה. גוף הצילומים, המתכתב עם מסורת הצילום, מתאר דמויות מושחרות, חסרות זהות, על רקע סביבה אפרורית. הנופים מפורטים ופסטורליים, והדמויות הנעות על ציר הזמן, ריקות ומוצלות. באמצעות אסתטיקת הסילואטות, בוחנת גרוסמן מרחבים אנושיים שבונים את הקשר בין שפת הגוף לתנועה הפנימית של הנפש. בתוך כך, המרחבים הללו נוגעים, דרך מערכות יחסים סימבוליות, בקשרים שבין בני זוג, בין הורה לילדו ובין אדם לעצמו. מגזרות חיים - כל הפרטים

צלליות, תנועה והרבה אפור. דפנה גרוסמן מצלמת

שירה גפשטיין מושקוביץ: לראות טרקטורים בתל אביב שירה גפשטיין מושקוביץ מעלה את "אני! טרקטור!", תערוכת יחיד בגלריה אפרט. ארט בתל אביב. העיר עצמה מרצדת מתוך הציורים, רועשת ורק כמעט טורדנית. גפשטיין מושקוביץ מביאה אותה על הבד, על מורכותה, בהיותה עקומה וחוצפנית, מוכרת ומנוכרת בו זמנית. מבני הסגנון הבין לאומי ומסגד חסן בק ממקמים את ההתרחשות במקום ובזמן ספציפי. בתוך העיר, יכול המתבונן לזהות דמויות ורגעים מחייו הפרטיים: משפחה מבלה שעות פנאי קיבוציות, גבר מניף ילד, חבורה יושבת על שמיכת פיקניק ומעליהם מרחפות נשים עם עגלת תינוק, טרקטורים בכבישים וחיות מתחבאות בין העצים. אופן הציור של גפשטיין מושקוביץ, הקומפוזיציות, הנחת המכחול האקספרסיבית, הצבעוניות המשוחררת, מרמזים על אופי העבודה:  ציור ומחיקה, שכבה ועוד שכבה, יצירת דימויים רב- שכבתיים, עשירים ברבדים ובפרטים, המצטופפים ביחד לאוסף אקלקטי, המבטא ישראליות מקומית מסוגננת ומסומלת. פעם אחר פעם משולבים יחדיו היסטוריה ועכשוויות, דיאלוג בין מקום ל- לא מקום, בין הארץ לפנטזיה.» אמא! טרקטור! - כל הפרטיםדיאלוג בן הצבע והבד, בין מציאות ופנטזיה. שתי עבודות של גפשטיין מושקוביץ'

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ