דרמה, נוסטלגיה ומסתורין: תערוכה חדשה בקונטנייר

יוני קיהל שותל את דמותו בצילומיו האורבניים, וכך משמש כצופה בקומפוזיציה האילמת כמטאפורה לקאנון החברתי, לקבלה ולמרידה במוסכמות

נורית טל טנא, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נורית טל טנא, עכבר העיר

ביום ד', 2.2, בשעה 20:00, תיפתח תערוכת הצילום של יוני קיהל Cameo - קמאו באוצרות מאיה קשביץ בחלל ההאנגר של הקונטיינר בנמל יפו.יוני קיהל, בוגר בית הספר לקולנוע UCLA, קליפורניה, מציג תערוכה אינטימית של צילומים חשוכים המאופיינים בקונטרסט דרמטי, בנוסטלגיה ובמסתורין. מוטיב ההתבוננות בולט בעבודותיו של קיהל הודות לפורמט הקטן המאלץ את הצופה להתקרב וליצור אינטראקציה עם העבודה. דמותו הזעירה של קיהל מושתלת לתוך הפריימים בתפקיד קמאו - תפקיד שולי אך מהותי - כשהיא עטופה על ידי הנוף האורבני, ועוצמתה נעוצה בזהותו של קיהל כאמן הלוקח חלק פיזי בתוך עבודתו ומשמש גם כצופה המתבונן בקומפוזיציה האילמת כמטאפורה לקאנון החברתי, לקבלה ולמרידה במוסכמות. Cameo - קמאו - כל הפרטיםקיהל מצלם את הסצנות באישון לילה, במקומות נטושים וריקים מאדם. משחקי האור והצל יוצרים השטחה של האובייקטים המקיפים אותנו במציאות היומיומית והופכים אותם לצורות כמו על גבי קנבס. קיהל שומר על אסתטיקה מוקפדת גם במקומות שאינם פוטוגניים ומשחק עם תפיסת היופי.משחק עם תפיסת היופי. יוני קיהל מתוך "Cameo"משמעותו הקדומה של הביטוי "קמאו" מתייחסת לטכניקת גילוף מן המאה השלישית לפנה"ס. אז התייחס המונח לתבליט, שבו עומדים הרקע והצורה בקונטרסט, לרוב שחור ולבן, כשהם תחומים במסגרת. עם השנים התגלגל הקמאו בצורתו המטאפורית לתחום אמנויות הבמה, שם התייחס לתפקיד קצר ובלתי מרכזי של אדם ידוע, המופיע בדרך כלל בתפקיד עצמו. החוט המקשר בין צורתו המקורית של הביטוי לזו הנוכחית הוא הזיהוי המיידי של הדמות/האובייקט על ידי הצופה.

Cameo - קמאו - הקונטיינר, ד' 2.2, 20:00.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ