אמנות חורפית לסוף השבוע: תערוכות מומלצות

אלון גרגו מציג צילומים חורפיים, אסף עברון מציג צילומים לא שגרתיים ומוזיאון תל אביב מזמין אתכם שוב לראות את גרשוני

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל

אלון גרגו: פוגשים את החורף בגלריה במתחם התחנה מוצגת בימים אלה תערוכה מעבודותיו אלון גרגו, צלם בעל ותק של 25 שנה. הפעם, בחר גרגו להתמקד בצילומים בהם בולט הצבע הלבן, הנקי והזך. שם התערוכה "Freeze Frame" הוא משחק מילים המשלב בין הנוף הקפוא המצולם, לבין מושג מעולם הצילום עצמו - בו מקפיאים םריים שנמצא בתנועה.

במהלך העבודה על החומרים ובחירתם, פרצה השריפה בכרמל. בין המקומות שניזוקו, היה כפר הנוער ימין אורד. הכפר, שליד ניר עציון, ניזוק באופן קשה בשריפה. גרגו החליט להירתם ולעזור בשיקום הכפר. לכן, החליטו לזרז ולהקדים את התערוכה. זאת, על מנת לתרום מהכנסותיה למען מטרה זו. הצבע הלבן של החורף האירופאי, שבולט בצילומי התערוכה, עומד בניגוד גמור אל מול האש השורפת וההורסת, אותה כולנו ראינו רק לפני חודש.אלון גרגו - Freeze Frame - כל הפרטים

מקפיא את התמונה, תרתי משמע. עבודה של אלון גרגו

אסף עברון: צילום מכל הבא לעדשה הצלם אסף עברון מציג בתערוכה חדש חתך עבודות מכמה נושאים בהם עסק בשנים האחרונות. בשיטוטיו הרבים בדרכים תוך כדי נסיעה על גבי קטנועו. בנסיעה בכביש  נתיבי איילון הוא מתבונן על עמודי המודעות הענקיים לצד הדרך. העמודים נראים כמצבות או כעמודי טוטם. בעבודות אחרות, חוקר עברון מעבר בין תחומים שונים של ראיה: כך למשל, חציית הקווים בין ציור לצילום בסימני המכוניות של הקיר הבולם. או חציית הקווים בין צילום ופיסול בעבודות של עגלות הסופרמרקט הטעונות שברי ברזל. בשלוש עבודות המוצגות כטריפטיכון, מציג אסף צילום של ריבוע האור הנופל על קיר מתוך מקרן שיקופיות ללא שקופית. מקרנים כאלו היו הדרך היחידה ללמודי אמנות במוסדות בכל העולם. כיום כבר אינם נראים יותר. אסף עברון - מתחת לשמש בדיוק - כל הפרטיםמחפש את המעבר בין תחומי הראיה. אסף עברון

משה גרשוני: מבט צבעוני לאחור את משה גרשוני אפשר לדמות לחפרפרת של המודרנה הישראלית, שמותחת את גבולות שפתה עד שהיא מצליחה לדובב דרכה את היפוכה. הכמיהה לאלוהים והשימוש בפסוקי תפילה ביצירתו של גרשוני הן דוגמאות בולטות. מחשבת האמנות שלו נולדה ממשבר שפה. לא במובן יחסי מסמן - מסומן, אלא מתחושה חזקה של קריסת התרבות הגדולה של אירופה, אליה הוא קשור. כתוצאה, הוא פיתח שפה שהיא תוצר של אי אמון בשפה, של חילופי יוצרות בין תרבותי לבין ברברי, בין קדוש לבין טמא, של דיבור מהגוף שהאידאות הגדולות חקוקות בו ולא להיפך. במוזיאון תל אביב הוצגה בחודשים האחרונים רטרוספקטיבה מרשימה של עבודותיו. כעת, החליטו במוזיאון, לדחות את תאריך הנעילה. תערוכה מושלמת לסופ"ש חורפי. משה גרשוני - מוזיאון תל אביב - כל הפרטים

מפתח שפה שהיא תוצר של אי אמון בשפה, משה גרשוני

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ