מטמורפוזה וכיסאות כסמל סטטוס: תערוכות מומלצות לסופ"ש

במלון בראון בוחנים את הרחוב התל-אביבי, בגלריה בארי עוברים טרנספורמציה ובמלון דיאגילב חוגגים עם שתי תערוכות

שירלי קליינמן, עכבר העיר אונליין
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שירלי קליינמן, עכבר העיר אונליין

מלון דיאגילב בתל אביב מציג שתי תערוכות, המציינות את חגיגות יום ההולדת 139 לסרגיי דיאיגלב - מגדולי מבקרי האמנות, וממפיקי הבלט החשובים במאה ה-20.

תערוכת העיצוב "100 כסאות קלאסיים", היא תערוכה של מוזיאון העיצוב Vitra הגרמני. התערוכה מעניקה סקירה היסטורית של עיצוב הכיסא מהמאה ה-19 עד היום, ומציגה 100 מיניאטורות מדויקות. כהמשך ישיר לתערוכת העיצוב, מוצגת תערוכת האמנות העכשווית - "כיסאות מוזיקליים". הרעיון לתערוכה נולד מתוך ראיית הכיסא לא רק כאובייקט שימושי, אלא כסמל סטטוס, הכיסא כאובייקט מפתה עליו אנו נאבקים הן במשחק והן במציאות.

תערוכות לציון 139 לסרגיי דיאגילב - כל הפרטים

הכיסא כסמל סטטוס. (מתוך "100 כסאות קלאסיים")

יחודו של הטיפוס העירוני

מתחם סמארט במלון בראון בתל אביב מציג את "חוכמת רחוב", תערוכה של הצלמת סתיו סוויד. התערוכה מסכמת פרויקט צילום במסגרתו עקבה הצלמת במרחב האורבני ושאלה אנשים מה הופך אותם למיוחדים. התשובה נכתבה בכתב ידם של המצולמים על גבי לוחות שהציגו בפני הצלמת. מתוך מאות התמונות שצולמו לאורך שלושה חודשי צילום, נבחרו המאה אשר מרכיבות את התערוכה. פסיפס האינדיבידואלית של כל אחד מהמצולמים רוקם את המרחב העירוני.

חוכמת רחוב - כל הפרטים

רוקמת את נימי המרחב העירוני. סוייד מתוך חוכמת רחוב

מניפולציות ומטמורפוזה

הזדמנות אחרונה לתערוכה קבוצתית בגלריה בקיבוץ בארי, המורכבת משלוש תערוכות של שלושה אמנים: "שומרי הקבר" של גליה אורי, "מנחה" של עדנה אוחנה ו"טרנסופרמציה מס' 3" של גיא יצחקי. האמנים מציגים זה לצד זה, כשהחוט המחבר בין העבודות הוא המטמורפוזה הצורנית.

גליה אורי מציגה שלוש סדרות של עבודות על נייר: "שומרי הקבר", "מעטפות" ו"אמנון ותמר". שלושת הסדרות עוסקות בצורות וויזואליות ובקשר בינן לבין דברים שהם קרובים מאד, אך שמורים ובלתי-נגישים. עדנה אוחנה מביאה שני דימויים: "מצנח" - עבודת מיצב בה מתייחסת האמנית לארון הנמצא מעל הנישה בגלריה, לרוב סגור, ובתוכו מעין מתקן עליו היו מציבים פעם את מכונת ההקרנה הישנה. במקום זה מציבה אוחנה מעין מצנח ממנו היא מושכת חוטים שקופים מסיליקון לרצפה, המסתיימים בתוך שלולית שעווה. הדימוי השני הוא "שטיח", בו שטיח העשוי משעווה יצוקה במקום, ועליו שדה של סוסים שמתו אחרי הקרב. שני הדימויים עוסקים בחוויה של סוף, התכלות והתאבנות.גיא יצחקי מקרין עבודת וידיאו שנעשתה במסגרת הפרויקט "אמנות-תעשייה" בשיתוף גלריית הקיבוץ. בוידיאו נראים עלים המעוותים ע"י מניפולציה דיגיטלית מצורתם המקורית לכדי צורות כמעט אבסטרקטיות.

תערוכה קבוצתית בגלריה בארי - כל הפרטים

דברים קרובים אך בלתי נגישים. "שומרי הקברים" (עבודה של גליה אורי) 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ