זוגיות, משפחה ורגעים של קטסטרופה: המלצות אומנות לסופ"ש

גלריה מקדם מציגה אמנות נשית, מוזיאון תל אביב מציג את המועמדים לפרס גוטסדינר והמרכז לאמנות עכשווית פותח שוק עם סמינר הקיבוצים

עכבר העיר אונליין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עכבר העיר אונליין

רגעים של קטסטרופה: המועמדים לפרס גוטסדינר במוזיאון תל אביב

דור גז, יאן טיכי ושחר יהלום הם המועמדים הסופיים לפרס קרן גוטסדינר היוקרתי, המוענק מדי שנה לאמן ישראלי צעיר (עד גיל 40). השלושה יציגו תערוכות יחיד במוזיאון תל אביב בתחילת חודש מרץ, באצירתה של אלן גינתון. הזוכה יבחר על ידי סוזן לנדאו, שופטת חיצונית. על אף שכל אחד מהאמנים עבד בנפרד על תערוכתו, מבלי להיחשף איש לעבודת חברו, קשה שלא להבחין בקוים משותפים בשלושת גופי העבודה השונים. כולם בחרו בדרך זו או אחרת לגעת בנקודות מסוימות בהיסטוריה, והתמקדו ברגעים של קטסטרופה.

תערוכתו של דור גז "מטעי האומה", עוסקת באמצעות סדרה של תצלומים, וידאו וסריקות מארכיונים פרטיים, במפעל ייעור ישראל ובפועלה של חברת מטעי האומה. גז מבקש בתערוכה לעמוד על המתח בין מלאכותי לטבעי, בין חיקוי למקור, סביב התמה של ייעור הארץ. תערוכתו של יאן טיכי "מיצב מס' 13" יוצרת מטאפורות העוסקות בחשיפה והסתרה, ידיעה והתעלמות, שליטה וכניעה. עבודתו משלבת צילום וידאו, אוביקטים, משחקי תאורה ומיצבים אדריכליים.התערוכה של שחר יהלום "ארץ הפטל" משלבת את האורגני והמתמטי, האמורפי והקונסטרוקטיבי, המלאכותי והטבעי במעין אוריינטציה עתידנית. היא מציגה מיצב פיסולי המבוסס על תמונה, בה נראה ההרס של הכיפה הגדולה של קתדרלת סנט ג'יימס בסיאטל שקרסה בשנת 1916 לאחר שהצטברו עליה 15 טונות שלג.

תערוכת מועמדים לפרס גוטסדינר 2011 - כל הפרטיםהמתח בין המלאכותי לטבעי. עבודה של דור גז

נשיות, משפחתיות ודיאלוג: רות בלוך בגלריה מקדם

חודש מרץ עומד בסימן נשיות בגלריה מקדם בצפת. בגלריה מוצגים פסלים מהקו החדש של הפסלת רות בלוך. בלוך מפסלת בברונזה, ופסליה מוצגים בכל רחבי העולם - בגלריות ובפארקים.

עבודותיה של בלוך עוסקות בעיקר בנושאים כמו נשיות, זוגיות, משפחתיות, התייחסות ודיאלוג בין בני זוג. שאת כל העבודות מאפיינים זרימה ותנועה, הקשבה, רומנטיקה והרמוניה. את עבודותיה מאפיין קו רך ועגול המעצב את הדמויות ואת החללים שביניהן. החללים עצמם משמשים כניגוד הרמוני המדגיש ומבליט את הקלילות והאווריריות שבתנועה הזורמת בפסלים.

רות בלוך בגלריה מקדם - כל הפרטים

הקשבה, רומנטיקה והרמוניה. רות בלוך עם אחת מעבודותיה

עושים שוק: תערוכה קבוצתית במרכז לאמנות עכשווית

במרכז לאמנות עכשווית בתל אביב נפתחת ב-10.3 התערוכה הקבוצתית "רק היום".  בית הספר של סמינר הקיבוצים והמרכז לאומנות עכשוית ממוקמים בין שוק הכרמל, שוק בצלאל ושוק נחלת בנימין. לאחר שהשוק הסיטונאי הוכחד ועומד להפוך לבנייני גינדי, שוק בצלאל עתיד להפוך לקומפלקס מסחר ומגורים, ותכניות ה'תירבות' של שוק הכרמל הוצאו מהמגירה, בחרו תלמידי שנה א' בתוכנית ללימודי אוצרות להתייחס לתהליכים אלה, בין השאר גם מנקודת המבט של שוק האמנות.

התערוכה מבקשת להכיל את חוקי השוק על החלל האמנותי של הקובייה הלבנה והסטרילית, למלא את החלל עד שובע על מנת לאפשר "ניצול מירבי" של השטח ולהציע סחורה "אינסופית". כל אחד מהאוצרים יצר 'בסטה', תערוכה בתוך תערוכה שנאבקת על מקומה להיראות.  זהו מבט  גם על תהליך האוצרות, שמנסה לתווך את יצירת האמנות אל הצופה, אך לא תמיד חף משיקולי אגו, מסחריות, אינטריגות ואינטרסים.

רק היום - תערוכה קבוצתית - כל הפרטים

חוקי השוק בקובייה הסטרילית. עבודתו של תומר ספיר insectess, מתוך רק היום

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ