אמנים מציגים: גיל יפמן הפך את המסרגה לסכין

מלאכת הסריגה בעבודתו של גיל יפמן נדמית לכתיבת טקסט המרכיב את האובייקט - טקסט שהוא טקסטורה

גיל יפמן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גיל יפמן

"..(ולא המצורעים בלבד, אלא כל המטמאים את האדם חייבין להודיע לכול, שהן טמאים, כדי שיפרשו מהן־שנאמר "וטמא טמא, יקרא" (ויקרא יג,מה), הטמא מודיע שהוא טמא. [ט] וטומטום ואנדרוגינוס פורע ופורם ועוטה על שפם, מפני שהוא ספק.). הלכות טומאת צרעת פרק י, משנה לתורה לרמב"ם.

» "על הטיפשות" - לכל הפרטים» "על הטיפשות" - ביקורת תערוכהאטימולוגית נהוג להניח כי מקור המילה הוא בצירוף אטום וסתום, האמור לתאר זן של אנדרוגינוס בעל איברי רבייה נסתרים - משמע, שמתנהגים ובעיקר נראים שונה מאלו של הכלל.הודות להתחבטויותיו ההלכתיות של הרמב"ם, קרי דיני כשרות בעיקר - דבקה בטומטום גם הקונוטציה הפונטית של טומאה; עד להתגלגלותו בעברית המודרנית למגוון הטיות עולבות של טמטום - שאמור לציין למעשה סתימה בדרכי המחשבה וההתנהגות המקובלות.בעבודתי מלאכת הסריגה נדמית לכתיבת טקסט המרכיב את האובייקט - טקסט שהוא טקסטורה. חוט הצמר נמשל לחוט המחשבה, ובהדרגה נוצרת יריעה שהיא סיפור כיסוי המעיד על מהותה הפנימית של העבודה וחושף את מורכבותה. המסרגה נדמית לסכין מנתחים שדוקר גוף/גופה ובונה מחדש את העור החי/המת. הפער בין המהות הפנימית למאפיינים החיצוניים, השקיפות והדואליות הזו בין פנים לחוץ, מתקשרים אצלי לחוויה העצמית הטרנסג'נדרית. העבודה המורכבת מאינספור "עיניים" מבליטה את הרעיון כי האמת היא בעיני המתבונן, וכמו מחזירה מבטים בוחנים משלה אל עבר הצופים.העבודה כוללת מיצג, סאונד ומאפשרת מגע אנושי.

גיל יפמן, "טומטום"

» העבודה "טומטום" של גיל יפמן מוצגת בתערוכה "על הטיפשות" במוזיאון פתח תקוה. עד 6.4.

השתתפה בהכנת הכתבה: הילה שקולניק-ברנר

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ