ברלין, ניו יורק ובריטניה: רואים עולם בתערוכות סוף השבוע

גיא בן-נר משלים עם המציאות בגלריה זומר, מיקי מלניק מביא את סנטרל פארק לגלריה גרוס, ואמנים בריטים וישראלים מגיבים למושג "חדרי קריאה" בגלריה אלפרד

נורית אסיאג, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נורית אסיאג, עכבר העיר

תוכנית מציאות גיא בן-נר מציג בתערוכתו שבגלריה זומר שתי עבודות וידאו: "מלחמת העולמות" (שם זמני) ו"Drop the Monkey". נקודת המוצא בעבודה "מלחמת העולמות" (שם זמני) מ-2013 היא 11 דקות של סאונד מסרטו של סטיבן שפילברג. בן-נר יוצר סרט חדש שבו הוא משתמש בסאונד של "מלחמת העולמות" כרדי מייד. לטכניקה הזו של גניבת סאונד קורא בן-נר "Budding", כהיפוך של "Dubbing" (דיבוב). בעבודה אלמנטים האופייניים לסרטיו של בן-נר - העיסוק הישיר בעצמו ובמשפחתו כנושא, ההתייחסות הן לתרבות פופולרית-צרכנית והן לעולם הספרות והקולנוע, הפארודיה על סיפורי הרפתקאות וכן השילוב בין הפקה "זולה" כביכול ובין הפקה מתוכננת היטב ועבודת עריכה שעומדת גם היא במרכז הסרט.

העבודה "Drop the Monkey" מ-2009 הוזמנה בידי פסטיבל "פרפורמה" כסרט שנערך במצלמה, שבו הסצינות מצולמות בסדר הופעתן הסופי וללא עריכה. בן-נר יצר סרט המציג שיחה בין ברלין לתל אביב, ומתנהלת בינו לבין עצמו. בחירה זו חייבה אותו לטוס הלוך ושוב בין תל אביב וברלין על מנת לעמוד בעיקרון אי-העריכה.

מאחורי הרעיון של בן-נר עמדה מערכת יחסים שניהל בתקופה עם חברתו שחיה בברלין, ולכן הרעיון מייצג מחשבה אידילית על שיעבוד האמנות לצורכי חייו הפרטיים של האמן. בסופו של דבר, לאחר שחברתו עזבה אותו, שועבדו החיים לסרט, ןבן-נר נאלץ להמשיך ולטוס הלוך ושוב על מנת לעמוד בהתחייבות שלו. הסרט נעשה למטרד שאיתו יש להשלים. כל אלה הביאו את הסרט לקבל על עצמו חריזה ומבנה של משל, שלפיו זה המנסה לייצג את המציאות מוצא את המציאות משתנה מעצם ניסיון ייצוגה.

גיא בן-נר - "עבודות". עד 12.4. גלריה זומר, שדרות רוטשילד 13, תל אביב. שעות פתיחה: ב'-ה' 18:00-10:00, ו' 14:00-10:00, שבת 13:00-11:00.

גיא בן-נר, "מלחמת העולמות" (שם זמני), 2013

מנהטן בתל אביב מיקי מלניק מציג בתערוכה "העתקת סנטרל פארק לגרוס"  בגלריה גרוס צילום של קטע מהסנטרל פארק בניו יורק. זהו צילום אחד בלבד, ששוכפל לפי מידות הגלריה, והוא חוזר בלופ לאורך כל החלל, בגובה העיניים. החזרה נותנת לצילום סוג מסוים של עוצמה: הצילום החוזר לאורך כל החלל "מתיישב" בגלריה גרוס כסביבה מועתקת, והצופה מוקף בנוף האורבני. אוצרת: נעמי שלו.

עוד מוצגת בגלריה תערוכתה של נועה רבינר, "מה הסמכויות שלך כאן?", המציגה רישומים וציורים המבוססים על חלומות שלה.

מיקי מלניק - העתקת סנטרל פארק לגרוס, נועה רבינר – "מה הסמכויות שלך כאן?" עד 14.4. גלריה גרוס, בוגרשוב 86, תל אביב. שעות פתיחה: ב'-ג', ה'-ו' 13:00-11:00.

הצופה מוקף בנוף האורבני. עבודה של מיקי מלניק

שקט, קוראים התערוכה "אלברט והנקודות: חדרי קריאה" בגלריה אלפרד מציגה עבודות של אמנים בריטים וישראלים המגיבים למושג "חדרי קריאה" מתוך ניסיון להבין את המרחב התרבותי של חלל זה ואף לחתור תחתיו. "חדרי קריאה" הוא מושג בריטי שמתייחס לחללי ספרייה שאינם מאפשרים לשאול ספרים, אלא מאפשרים את קריאתם בחלל עצמו. 

"אלברט והנקודות" היא סדרה של פרויקטים אמנותיים באוצרותה של גלי טימן, אמנית קונספטואלית ואוצרת. על פי דבריה של טימן, את השם אלברט והנקודות, בעל אופי של שם של להקת רוק, היא הגתה תוך כדי שיטוטים באינטרנט שקישרו בין אלברט אינשטיין לבין הנסיך אלברט, בעלה של המלכה ויקטוריה.

משתתפים: לואיס אטקינסון, דן בירנבוים, עדי בצלאל, קארן הארווי, כרמלה וייס, גלי טימן, דביר כהן-קידר, ליאן מודן, אלמה מכנס-קז, שרון פזנר, סטיב פרפקט, יעל רביד ואליסיה שחף.

"אלברט והנקודות: חדרי קריאה". עד 13.4. גלריה אלפרד, בן עטר 19, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 21:00-17:00, ו' 14:00-10:00, שבת 15:00-11:00.

כרמלה וייס, תנ"ך מצויר, 2013

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ