עצים, פסלים ותאי מגורים: תערוכות מומלצות לשבוע הקרוב

רונית פורת מעבדת תצלומי דיוקנאות במדרשה בבית ברל, העבודות של אבשלום חוזרת לביתן הלנה רובינשטיין, שולי בורנשטיין מציירת עצים בגלריה מונטיפיורי, וזוהר גוטסמן מפסל בהומור בגלריה רוזנפלד

נורית אסיאג, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נורית אסיאג, עכבר העיר

עולם דיגיטלי בצילום אנלוגי רונית פורת מציגה בתערוכה "דיוקן 4#" דיוקנאות עצמיים של צלמות שחיו באירופה בתקופת הזוהר של רפובליקת ויימר. את הדיוקנאות אוספת פורת מהאינטרנט ומספרי צילום מהתקופה. בניגוד לפורמטים האנלוגיים שבהם השתמשו הצלמות, פורת מורידה את הדימויים מהאינטרנט ועושה שימוש בטכניקות זמינות וזולות להפקה מחודשת של הצילומים.

נוסף על דיוקנאות משולבים פורת מציגה צילומים העוסקים במבט המהופנט מעצמו ומייצרים הקשר ורובד נוסף למבט של הצלמות המהופנטות הן מעצמן והן מכוחה של המצלמה.

התערוכה מוצגת במסגרת סדרה המתמקדת בצילום דיוקן. אוצרת: נועה בן-שלום.

רונית פורת – "דיוקן 4#". עד 21.3. המדרשה לאמנות בית ברל. שעות פתיחה: א'-ה' 19:00-10:00, ו' 13:00-10:00.

עבודה של רונית פורת

הבית כווירוס תערוכתו של האמן הישראלי-צרפתי אבשלום (1993-1964) מוצגת בביתן הלנה רובינשטיין 20 שנה לאחר מותו. זוהי תערוכתו השנייה של האמן במוזיאון: הראשונה הוצגה בשנת 1992, כשנה לפני מותו.

עבודותיו של אבשלום מפתיעות ברלוונטיות שלהן ובדרך הלא מובנת מאליה שבה הן מתקשרות לתולדות האמנות העכשווית. העבודות – תאים לבנים מחומרים פשוטים ודלים שהם הצעות לסידור אובייקטים והצעות למגורים – התפתחו מאוחר יותר לפרויקט הידוע ביותר של האמן, "ששת תאי המגורים", שאותם ייעד לשש ערים מרכזיות בעולם, אחת מהן תל אביב. התאים, שתוכננו במסגרת עבודת מיצג המשכית, נבנו למגוריו לפי מידות גופו, ונועדו לספק אך ורק את צורכיו. פרויקט זה הוא נקודת שיא מבחינת עיסוקו המרכזי בשילוב בין האמנות לחיים.

פרויקט התאים, כמו עבודות אחרות של אבשלום, מתייחס ישירות למרחב העירוני ומציג דו שיח עם הארכיטקטורה הסובבת: "אני לא רואה את עצמי גר מחוץ לעיר, מאחר שכל פעילותי מתקיימת בתוך העיר. סיבה נוספת היא העימות שאני רוצה ליצור עם האדריכלות שבעיר. אני רוצה ליצור פעולה ויראלית; שהבית יתפקד בעיר כווירוס".  הצגת תערוכה זו בעיר הלבנה תל אביב תיצור שיח חדש ומרתק בין מבני האמן בתוך החלל המוזיאלי ובין המרחב האדריכלי המתפתח הסובב אותו. אוצרת אורחת: סוזנה פפר.

התערוכה התאפשרה הודות לתמיכתה של קרן משפחת אוסטרובסקי, בתמיכת קרן ריץ' ובסיע שגרירות צרפת.

"אבשלום". עד 30.6. ביתן הלנה רובינשטיין, תרס"ט 6, תל אביב. שעות פתיחה: ב', ד', שבת 16:00-10:00; ג', ה' 22:00-10:00; ו' וערבי חג 14:00-10:00.

אבשלום, "הצעות למגורים", 1992, אוסף מוזיאון ירושלים (צילום: עודד לבל)

האדם עץ השדה שולי בורנשטיין וולף מציגה בתערוכה "מי שם?" סדרת ציורים חדשה השואבת את השראתה מן הלילה. בתערוכה סדרת ציורים שבה שני מוטיבים - עצי האקליפטוס ועצי הדקל המשמשים מטאפורות לעקירה והגירה. הציורים, הנראים כחקירות של אור וצל, הם גם ציורים אישיים ואוטוביוגרפיים. אוצר: אילן ויזגן.

שולי בורנשטיין וולף - "מי שם?". עד 29.3. מונטיפיורי מכירות פומביות וגלריה, י"ל גורדון 36, תל אביב. ב'-ה' 18:00-10:00, ו' 13:00-10:00.

אישי ואוטוביוגרפי. עבודה של שולי בורנשטיין וולף

עינוי-בינוי זוהר גוטסמן מציג בתערוכה "סינדרום קררה" גוף עבודות חדש העוסק בהתנגשויות שבין תולדות הפיסול האיטלקי הקלאסי לבין זהותו כפסל ישראלי עכשווי.

פסליו של גוטסמן משלבים חומרים קלאסיים לצד חומרים המשדרים הומור וסרקזם. גוטסמן מגחיך את הכמיהה ההיסטורית ומתנגד לשמרנות של הפיסול הריאליסטי דרך עינוי הפסלים - הוא יורה בהם, שובר אותם, תולה אותם, שורף אותם, ואף מגיש אותם כאוכל למבקרי הגלריה.

התערוכה היא סיכום של שהייתו של גוטסמן בקררה, איטליה, שם למד תחת המאסטר פבריציו לורנזני את רזי הפיסול בשיש. קררה ידועה כמרכז הפיסול בשיש החשוב בהיסטוריה, ומפורסמת בעיקר כמקום שבו פעל מיכלאנג'לו. שם התערוכה מרפרר בהומור עצמי למרכז המפורסם.

זוהר גוטסמן - "סינדרום קררה". עד 30.3. גלריה רוזנפלד, שביל המפעל 1, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 19:00-12:00, ו' 14:00-11:00, שבת 13:00-11:00.

הגחכת הכמיהה ההיסטורית. עבודה של זוהר גוטסמן (צילום: תום בוקשטיין)

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ