מזוודות, זוגיות וחומר: תערוכות מומלצות לסוף השבוע

מזוודות ודיוקנאות בגלריה קונטמפוררי בי גולקונדה, ספקטקולריות חומרית בגלריה 121, ואנימציה זוגית במכללת אורנים

נורית אסיאג, עכבר העיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
נורית אסיאג, עכבר העיר

יש לך משהו להעביר למישהו? דוד טרטקובר מציג בתערוכה "ארזתי לבד..." שלוש קבוצות של עבודות מעשורים שונים. הצגתן המשותפת ממחישה את הגיוון ורוחב המנעד של טרטקובר, שלאורך השנים פירק בעבודתו את מושג הסגנון האישי ויחד עם זאת שמר על חותם ייחודי.

במרכז התערוכה קבוצת המזוודות, העונה לשם "מיטלטלין". עבודות אלה, שאליהן טרטקובר חוזר זה כעשור, מורכבות מתצלום מטופל בטכניקה מעורבת, הכוללת כיסוי, הסתרה, גריעה והוספה. המוטיב הוא הדימוי הטעון של מזוודה, המשמש מצע לעבודתו. לצד "מיטלטלין" מציג טרטקובר בתערוכה מבחר דימויים מהסדרה "I'm Here" ועבודת וידאו.

עוד מציגה בגלריה קונטמפוררי בי גולקונדה תערוכתו של דוד ניפו, "סיפורו של דיוקן" ובה מבחר דיוקנאות. התערוכה מוצגת לרגל הוצאת הספר "דוד ניפו: סיפורו של דיוקן", הבוחן את משמעותו של דיוקן מודרני ביחס לדיוקנאות ידועים בתולדות האמנות.

דוד טרטקובר – ארזתי לבד...; דוד ניפו - סיפורו של דיוקן. עד 23.2. גלריה קונטמפוררי בי גולקונדה, הרצל 117, תל אביב. שעות פתיחה: ב'-ה' 19:00-11:00, ו' 14:00-10:00, שבת 14:00-11:00.

דימוי טעון של מזוודה. עבודה של דוד טרטקובר

כחומר ביד היוצר התערוכה "גבול עייפות החומר" מפגישה בין חמישה אמנים ובוחנת את מרכזיותו של החומר ביצירתם. אם בעבר החומר היה כלי מתווך, מצע ראשוני, נראה כי בשנים האחרונות החומר הופך למרכז החוויה האסתטית. את מקומו של האובייקט הדל תופס מערך מורכב ומוקפד של ספקטקולריות חומרית, אשר מכתיב את תוכנה של יצירת האמנות ומשמש לה עוגן רעיוני ותוכני.

כל אחד מחמשת האמנים מציג גישה שונה לפיסול ולחומר המרכיב אותו. עבודותיהם של אורי שפירא ודניאלה אזולאי, בוגרי המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל, מייצגות שני קטבים של גישה לחומר - בעוד אזולאי מתמסרת לחומר הקרמי הקלאסי, שפירא פנה לעיסוק בחומרים שונים, שניתן להגדירם כסוג של "פיסול חי". לצדם מציגים זוהר גוטסמן הבצלאלי, שלמד את רזי הפיסול הקלאסי בשיש באיטליה; ליאת איריס, בוגרת המדרשה, שעבודותיה הן מפגש בין אובייקט, צילום, וידאו וסאונד; ואבינועם שטרנהיים, בוגר מכון אבני וסטודנט במסגרת התואר השני בבצלאל, שאצלו החומר הוא תוצר של אסתטיקת זולות חומר משודרגת. אוצרת: מיטל רז.

גבול עייפות החומר. עד 26.1. גלריה 121 לאמנות, הרצל 121, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ד' 15:00-11:00, ו'-שבת 14:00-11:00.

מפגש בין אובייקט, צילום, וידאו וסאונד. עבודה של ליאת איריס

ככה זה כשיש שניים בתערוכה "המראות - נחיתות" מציגים רימה ארסלנוב ורועי מרדכי עבודות וידאו בשילוב אנימציה ואובייקטים השוזרים את חייהם הפרטיים והמקצועיים. בבסיס העבודות יצרו האמנים שני פסלי פלסטלינה שהם מעין "מיני רועי" ו"מיני רימה" במצבים שונים משגרת היומיום בסטודיו המשותף שלהם. העבודות משלבות את הפנטזיות והחלומות האישיים והזוגיים מצד אחד, ומצד שני מתפקדות כמעט כטיפול זוגי שבו הדמויות מאפשרות התבוננות מהצד על מערכת היחסים הפרטית, ובדרך זו פותחות לכאורה את דלת הסטודיו לעין הציבורית.

"המראות – נחיתות" היא התערוכה הרביעית בסדרה "זוגות". אוצר ראשי: פרופ' דוד וקשטיין. אצירת התערוכה נעשתה בשיתוף סטודנטים מהמכללה.

רימה ארסלנוב ורועי מרדכי - המראות - נחיתות. עד 27.2. מכללת אורנים, קרית טבעון. שעות פתיחה: א'-ה' 15:00-8:00, שבת 14:00-11:00.

אמנות כטיפול זוגי. עבודה של רימה ארסלנוב ורועי מרדכי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ