אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דיווח, מסורת ונוסטלגיה: תערוכות מומלצות לשבוע הקרוב

אביבית סגל בוחנת צילום לבן בבית הכט, בריאן אלפרד בודק את ערנות הצופה בגלריה חזי כהן, אייל פריד עוסק במסורת והנצחה בגלריה עינגע, וקורות הגימנסיה העברית נחשפים במוזיאון ארץ ישראל

תגובות

חשיפת יתר אביבית סגל מציגה בתערוכה "לבן"  בבית הכט בחיפה צילומים המתמקדים במפגש שבין הצילום הקונקרטי ובין הדימוי האבסטרקטי. למרחב הלבן שנוצר עקב חשיפת היתר יש משמעות רבה ביצירתה. הוא התווך שבין העולם הפיזי והעולם המטאפיזי בין הנגלה והנסתר. מחד הוא מרחב בעל נוכחות חסרה המדמה שקט בין המילים, אך מאידך הוא מחזק את הדימויים עצמם.

במסע אחרי האין מנסה סגל להגיע לתמצות ובהירות על זמנית, והדימויים בעבודות נותרים מרומזים. הצילומים הלבנים החסרים יוצרים מציאות ללא זמן ומקום, ומאפשרים פרוק המציאות והרכבתה מחדש. אוצרת: דניאלה טלמור.

אביבית סגל - לבן. עד 1.1. בית הכט, שד' הנשיא 142, חיפה. שעות פתיחה: א'-ה' 20:00-9:00.

מעניקה משמעות למרחב הלבן. עבודה של אביבית סגל

דיווח אינטימי בריאן אלפרד מציג בתערוכה "Storm  and Stress" בגלריה חזי כהן עבודות ציור וקולאז' מהשנים האחרונות העוסקות בדיווח פוסט-מורטם מזירות ההתרחשות של אירועים אקטואליים.

העבודות של אלפרד מוסרות מקטעי דימויים שצומצמו בשפה האופיינית לגרפיקה ממוחשבת למערכים של מתארים תחומים בגוונים מובחנים. ההימנעות היחסית מצבעי יסוד עזים והמגע הידני שבמלאכת העשייה מטעינים את המראות באינטימיות שמקורה בדיווח בגוף ראשון.

המקטעים שבוחר אלפרד, חלקם מתוך מראות שצילם בעצמו במהלך נסיעה או ביקור תיירותיים, מאפשרים אף הם את תחושת המבט בזמן חי. באופן השימוש של אלפרד בפרגמנט ניכרת התביעה לערנות הצופה: להבחין בין המידע ה"יבש" שנמסר בגוף הדימוי, לבין תוצרי השלמה של התודעה הלומת הדימויים.

בריאן אלפרד - Storms and Stress. עד 12.1. גלריה חזי כהן, וולפסון 54, תל אביב. שעות פתיחה: ב'-ה' 19:00-10:30, ו'-14:00-10:00, שבת 14:00-11:00.

תחושת המבט בזמן חי. עבודה של בריאן אלפרד

משפחה חמה איל פריד עוסק בתערוכה "הבן הטוב" בגלריה עינגע במסורת ובהנצחה, בקשר דם. התערוכה מתייחסת למצב עניינים שבו את הטוב החליף המוצלח, ואת הערך החליף השיפוט.

המפגש בין הגלריה, לחלל הבית לאולם החתונות - חללי תצוגה של מבעים אסתטיים - מבקש לערער על השיפוט ולפתוח פתח למחשבה על מה שחוזר על עצמו. רוצה לומר, על מה ראוי שימשיך ויימסר. לדורות הבאים.

איל פריד - הבן הטוב. עד 12.1. גלריה עינגע, בר יוחאי 7, תל אביב. שעות פתיחה: ג'-ה' 18:00-11:00, ו'-שבת 14:00-11:00.

מסורת, הנצחה, קשר דם. עבודה של איל פריד

חינוך חובה התערוכה "ימי הגימנסיה" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב מציגה צילומים נדירים ומרתקים של אנשים, מעשים ואירועים מתולדות הגימנסיה העברית הרצליה, מאז הקמתה ב-1905 ביפו, דרך המעבר לרחוב הרצל ב-1910 ועד 1959. התערוכה מגוללת את סיפורה של הגימנסיה העברית הרצליה דרך מסמכים, פריטים אותנטיים, סרטי וידאו ותצלומים המאפשרים לצופה לבחון בעצמו את הסיפורים והאירועים. אירועים אלה חושפים את סיפוריהם של אנשים שעל שמם קרויים רחובות ומשמשים נקודת מוצא להיסטוריה של היישוב בארץ. 

התערוכה מתמקדת בפרק אחד בקורות בית הספר: הפרק הראשון, שנמשך 54 שנים והתנהל ברובו במבנה שהוקם ברחוב הרצל בתל אביב. התערוכה עוסקת בנושאים שונים: ייסוד הגימנסיה ביפו, האדריכלות, כיתות ומחזורים, מסורת הטיולים בבתי הספר, שיעורי התעמלות ופעילות ספורטיבית, מוזיקה ואמנות, תנועות הנוער, אירועים ואישים והריסת הגימנסיה. אוצר: גיא רז.

ימי הגימנסיה. עד 4.5. מוזיאון ארץ ישראל, חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ד' 16:00-10:00, ה' 29:00-10:00, ו'-שבת 14:00-10:00.

כתבות שאולי פספסתם

*#