אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סקייטרים ישראלים או באוהאוס אריתראי? תערוכות מומלצות לשבוע הקרוב

סצנת הסקייטבורד במנשר, רעיונות יצוקים בבטון בארמנו טדסקי, אדריכלות אריתראית במרכז הבאוהאוס, וטבע מצויר מהזיכרון בגלריה זיסמן

תגובות

אפריקה פינת שדרות רוטשילד התערוכה "אסמרה: מודרניזם חבוי בלב אפריקה" עוסקת באדריכלות מודרנית בעיר אסמרה, בירת אריתראה. מרכז הבאוהאוס מציג את התערוכה כחלק מכנס בנושא מדיניות כלפי פליטים באירופה ובישראל שנערך במרכז האקדמי לעסקים ולמשפט ברמת גן (13.11-12.11). מטרת התערוכה היא לחשוף מעט מפניה של מולדתם של רבים מהפליטים ששוהים בימים אלה בישראל.

אסמרה: מודרניזם חבוי בלב אפריקה. עד 30.11. מרכז הבאוהאוס, דיזנגוף 99, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 19:30-10:00, ו' 14:30-10:00, שבת 19:30-12:00.

אדריכלות מודרנית באריתראה (צילום: Edward Denison)

חיבה ללא תנאים

גיא פיטשון מציג בתערוכתו "Love Child" במנשר תצלומים של נערים המשתייכים לתת קבוצה היוצרת תת תרבות - סצנת הסקייטבורד. זוהי קבוצה שמתייחדת במראה, בהווי, בנוכחות במרחב הציבורי, בדינמיות שלה בחיוניות ובעצמאות. סצנה זו גם מגדירה חברות ואורח חיים, מנהגי אכילה ושתייה והתנהלות בעולם.

love child הוא ילד אהוב, אבל גם ילד שנולד מאהבה רגעית (של ההורים זה לזה) ולא מבית יציב, תוך התלהבות ובמחשבה, אלא תוך מעשה ובלי ללוות את התוצאה. פיטשון מגיע לצילומיו מאהבה, הזדהות, פיכחון, תקווה ואפילו אמונה. לכאורה הוא אינו מציע לנערים הללו לשנות דרך או מסלול חיים, הוא אינו שופט, נוזף או מחנך. לפעמים נדמה שהוא אפילו מציע להם להישאר כפי שהם. אוצר: עודד ידעיה.

גיא פיטשון – Love Child. עד 13.12. מנשר, דוד חכמי 18, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 19:00-11:00.

מגיע לצילומים מאהבה, הזדהות, תקווה ואמונה. עבודה של גיא פיטשון

אייזן בטון בתערוכתה "Fix"  בגלריה ארמנו טדסקי משתמשת שרון פזנר בבטון, חלודה, מסמרים, נייר וקרטון כדי להעביר את תחושת הצורך בתיקון ואת המשמעויות השונות כלפי מושגים כמו בית, מפתח, המילה הכתובה וצורה בכלל.

בתערוכה מוצג אוצר המושגים של פזנר בשלוש קבוצות: א. הבטחות (promises) – מפגשים בין הדימויים המוכרים לביטויים בחומר; ב. בית ומפתח (concrete) – הבתים מייצגים כמיהה לחום וביטחון, אך הניסיון לצקת את הרעיון בבטון יוצר תוצאה מופרכת והפוכה; ג. מושג/בלתי מושג (concept)– דרכי החיפוש של האמנית אחר המקום שבו נפגשים המושג והחומר. אוצר: דוד אבגי.

שרון פזנר – Fix. עד 1.1. גלריה ארמנו טדסקי, לילינבלום 3, תל אביב. שעות פתיחה: א' 19:00-15:00, ב'-ה' 19:00-11:00, ו' 14:00-11:00.

דימויים מוכרים פוגשים את החומר. עבודה של שרון פזנר

זיכרון ציורי אברהם פסו מציג בתערוכה "בראותו" בגלריה זיסמן ציורים גדולים (150x150 ס"מ ו-170x170 ס"מ) בשמן על בד ובפחם על נייר. פסו מצייר פרחים, עצים ופנים, ובהם גם שני דיוקנאות נועזים ומסעירים של האמן עצמו. במרכז התערוכה יוצג ציור ענק, "אורן שחור"- פנורמה ענקית של חורש אורנים בשמן על בד.

פסו מצייר בסטודיו שלו מהזיכרון. הוא אינו עומד מול הנוף ומצייר, ולא מול רפרנס מצולם. אלה לא ציורים מימטיים ואין זו העתקת נוף, אלא הם פרי המצאה של האמן. פסו מטמיע מראות וזיכרון של מראות, ורק אז ניגש עם המכחול אל הבד. את דיוקנאות האקסטרים קלוז-אפ של הפנים צייר פסו מתוך התבוננות בהשתקפות הדיוקן במראה. 

לצד התערוכה יוצא אברהם פסו עם מהדורה מיוחדת בפורמט של מוסף עיתון, עשירה בתמונות, במאמרים ובראיונות. בין הכותבים במוסף המיוחד: יגאל סרנה, נעמי אביב ומוני מושונוב. אוצרת: מורן שוב.

אברהם פסו - בראותו. עד 14.12. גלריה זיסמן, לבונטין 28, תל אביב. שעות פתיחה: ב'-ה' 18:00-10:00, ו' 14:00-10:00.

נוף פרי המצאה של האמן. עבודה של אברהם פסו

כתבות שאולי פספסתם

*#