בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אחרי יותר מ–30 שנה: מתחלפת האוצרת הבכירה לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב

דלית מתתיהו, אוצרת משנה במחלקה לרישום והדפס במוזיאון, תחליף את אלן גינתון. "אני שמחה לקחת חלק בתהליכי הניסוח והחשיבה הנוגעים לאמנות הישראלית", מסרה מתתיהו

26תגובות
דלית מתתיהו
תומר אפלבאום / מוז

דלית מתתיהו תחליף את אלן גינתון בתור האוצרת הבכירה לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב. גינתון שימשה בתפקיד הבכיר יותר משלושים שנה. מתתיהו, כיום אוצרת משנה במחלקה לרישום והדפס במוזיאון, תיכנס לתפקיד במאי 2018. סוזן לנדאו, מנכ"לית המוזיאון, הגדירה את מתתיהו "אוצרת בעלת מטען אינטלקטואלי, עומק ומקוריות ראיה".

מתתיהו, בת 48, היא בוגרת המדרשה לאמנות ובעלת תואר בספרות עברית מאוניברסיטת חיפה. קרבתה לספרות ניכרת גם בתערוכות שאצרה. בשנת 1997 זכתה בפרס האמן הצעיר. היא עובדת כאוצרת משנה במוזיאון תל אביב מאז 2010, ובמסגרת זו אצרה בין היתר את התערוכות "מובי דיק" (אוקטובר 2013) — תערוכה קבוצתית בהשראת ספרו של מלוויל; "התלוש" (אוגוסט 2016) — תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים; ו"יפעת בצלאל: תהילה", תערוכה של זוכת פרס רפפורט לאמן צעיר, לשנת 2016, שנפתחה בחודש שעבר ותציג עד פברואר. בנוסף, פירסמה מתתיהו מאמרים רבים בנושאי אמנות ישראלית ובינלאומית.

מבקרת האמנות של "הארץ" גליה יהב כתבה על התערוכה "מובי דיק" כי "מתתיהו... פורשת מרחב ניסיוני, למדני ומאתגר, שדן בהתמקחות האמנותית עם מה שאינו ניתן לייצוג", ועל אף שמצאה את הטקסטים שליוו את התערוכה הזו מבלבלים ולא נגישים, ציינה כי "מתתיהו היא אחת הכותבות המרתקות על אמנות. הכבוד העצום למושאי הכתיבה ניכר ביפי הניסוחים, בזהירויות, בסיבוך המחשבה אודותיהם. אהבת הכתיבה נוכחת בטקסט המלווה את התערוכה, גורמת עונג".

"אני שמחה, דרוכה ונרגשת לקחת חלק בתהליכי הניסוח והחשיבה הנוגעים לאמנות הישראלית ולמקומו של המוזיאון כאכסניה לאמנים והוגים כשותפים לתהליכים אלו", מסרה מתתיהו בעקבות בחירתה לתפקיד. "אני מאמינה בכוחה של קהילת האמנות בעבר ובהווה לחולל דיאלוג שראשיתו 'הערכת עצמנו' והמשכו עשייה".

דורון רבינא, האוצר הראשי של המוזיאון, מסר כי "הבחירה בדלית היא הבטחה לפסיעה בנתיבים לא סלולים ולמבטים לא צפויים על האמנות הישראלית. לדלית זיקה נפשית חזקה אל המלה הכתובה ותפיסות מקוריות ביחס לנראה. כל אלה יאפשרו מגע טרי אחראי ונועז של המוזיאון עם האמנות הישראלית".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו