האמן סנטיאגו סיירה יציג בישראל את עבודתו על צוק איתן

בתערוכתו, שתתקיים בספטמבר בתל אביב, יציג אמן המיצג הספרדי עבודה חדשה המבוססת על "120 שעות של הקראה רציפה מספר טלפונים" מ-2004, וכן את "2205 פשעי מדינה", שבה מנה את שמות הרוגי מבצע "צוק איתן"

מיה אשרי
מיה אשרי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מיה אשרי
מיה אשרי

סנטיאגו סיירה, אמן המיצג הספרדי שעבודותיו נחשבות ביקורתיות ופרובוקטיביות, יגיע לראשונה לישראל בספטמבר הקרוב, לתערוכה בשם "פשעים" שתוצג במרכז לאמנות ופוליטיקה התל אביבי, 1:1, למשך חודשיים.

סיירה, בן 52, ידוע בעבודות הפרפורמנס הטעונות שלו, העוסקות לרוב בסוגיות פוליטיות וחברתיות מרחבי העולם. בישראל יציג עבודת פרפורמנס חדשה, המבוססת על עבודתו "120 שעות של הקראה רציפה מספר טלפונים" מ–2004, וכן יוצג תיעוד וידאו של "2205 פשעי מדינה", עבודה שבה מנה את שמות כל ההרוגים במבצע "צוק איתן".

סיירה לצד עבודתו "אסיר פוליטיים בספרד העכשווית"

סיירה, שחי במדריד, מציג ברחבי העולם עבודות פרפורמנס פרובוקטיביות. אף שזו הפעם הראשונה שבה הוא מגיע לתערוכה בארץ בעצמו, הוצגו בישראל עבודות פרפורמנס ווידאו שיצר. כך למשל, ב–2015 הציג בירושלים את העבודה "Veterans", שבה הוא מעמיד חיילים לשעבר מצבאות שונים עם פניהם לפינות החדר וגבם לקהל.

בשנה שעברה השתתף המרכז לאמנות עכשווית בתל אביב בפרפורמנס הבינלאומי שיצר סיירה, שבו הקריאו אנשים דוברי ערבית את שמותיהם של כל ההרוגים במלחמת האזרחים בסוריה, במשך שמונה ימים רצוף ובארבע ערים שונות בעולם (תחילה בתל אביב, ולאחר מכן בווינה, לונדון ובואנוס איירס).

מתוך הפרפורמנס של סיירה, "120 שעות של הקראה רציפה מספר טלפונים" במדרידצילום: Helga de Alvear Gallery, Madrid

את "2205 פשעי מדינה" שיוקרן בתערוכה, שמבוסס גם הוא על הקראה רציפה של שמות, ביצעו לראשונה שני דוברי ערבית ב-2016, גם כן במדריד. "120 שעות של הקראה רציפה מספר טלפונים" היא עבודה דומה באופייה. בגרסתה המקורית מ–2004, היא הורכבה מהקראת שמותיהם ומספריהם של כל תושבי ישראל הערבים, כפי שהופיעו בספר טלפונים ייעודי לאוכלוסייה הערבית בארץ. גם אז הביא סיירה לפרפורמנס, שהתקיים במדריד, דוברי ערבית כשפת אם שהקריאו את השמות והמספרים בשפתם, ללא תרגום לספרדית.

על עבודותיו של סיירה

את "פשעים" יאצור עומר קריגר, שזכה לאחרונה להתייחסות גדולה מצד רבים בקהילת האמנות, לאחר שבחר להציג בתערוכת הבכורה של 1:1 עבודות וידאו של אמנים מהעולם הערבי ללא רשותם או ידיעתם.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ