בעלת התפקיד העוצמתי ביותר באמנות הישראלית דווקא מתייחסת לעצמה כשוליים

אחרי כמעט שלושים שנה, סוף סוף מתרעננת משרת האוצרת לאמנות ישראלית במוזיאון תל אביב. דלית מתתיהו, שנכנסה לעמדה החשובה ביותר בעולם האמנות המקומי, זוכה להערכה רבה ובצדה ביקורת על עמדתה האליטיסטית. מתתיהו מצהירה על זכותה שלה ושל היצירה לשמור על חוסר בהירות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
גלעד מלצר
גלעד מלצר

כשנפגשתי עם דלית מתתיהו בביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב, שבוע לפני התערוכה הראשונה שהיא אוצרת בתפקידה החדש והמאתגר כאוצרת ראשית לאמנות ישראלית של מוזיאון תל אביב, המקום עוד נראה קצת כמו שם התערוכה באנגלית, Mess. כך תירגמו את המושג הטעון בעברית, "עסק ביש". כל העניין הזה של שפה מרכזי לעשייה של מתתיהו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ