"מעניין אותי להציג בישראל כי זה מקום עם עבר של קולוניאליזם"
אחרי שבלטה בביאנלה בוונציה, עבודת הווידיאו של האמנית הניו זילנדית ליסה ריהנה הגיעה אל מוזיאון ישראל. היא מתארת בה את המסע של ג'יימס קוק לאיי האוקיינוס השקט מנקודת מבטם של הילידים. בראיון עמה היא מסבירה מדוע הסכימה להציג בישראל למרות BDS ונותנת עצות לאמנים מקומיים להתמודד עם צנזורה
במוזיאון ישראל בירושלים מוקרנת בארבעה ערוצים במקביל עבודת הווידיאו המונומנטלית "המרדף אחרי ונוס (נגועים)", של האמנית הניו־זילנדית ליסה ריהנה. הווידיאו, שנמשך 32 דקות, הוא עבודה רב־שכבתית המציגה את המסעות שערך ג'יימס קוק כשיצא ב–1768 מנמל פלימות שבאנגליה לדרום האוקיינוס השקט. הרקע לסיטואציות האנושיות מצויר בעבודת מחשב. בשכבות הקדמיות של העבודה מופיעים מפגשים שונים בין ילידים מאיי האוקיינוס השקט, אוסטרליה וניו זילנד, לבין קוק והמלחים הבריטים.
כתבות מומלצות

בספר שמקדיש כל כך הרבה לשקרים, ראוי היה להיזהר בעובדות

הארטיק שנולד כהטרלה הפך ללהיט היסטרי, אבל האם הוא טעים?
"בעצם, מחנה ההשמדה הראשון הוקם עוד ב-1904"

"הכי קשה זה הניתוק. היינו על קרחון חודש, בלי קליטה, בלי כלום"

עם כל הכבוד לעוגת גבינה, לכו על קינוח מופרע לשבועות
תגובות
על סדר היום
בשיתוף BEND
כתבות שאולי פספסתם

המועמדת התחברה לראיון עבודה בזום - וקיבלה מהמראיין מייל שהדהים אותה

מייסד קרן הגידור הגדולה בתבל: מזומן הוא זבל - ממשלות יחסלו את ביטקוין

יוקרה זה רע? כך נראים החיים במגדל חדש בתל אביב

קו השבר שעלול לקחת את הכלכלה העולמית למקום אחר, אפל יותר
