חבורת הזבל שחשפה את פניה האמיתיות של ניו יורק

"יותר מדי ציורים של זבל ונשים בחצאיות מורמות", לעגו המבקרים ליצירותיהם, אך אמני "אסכולת פח האשפה" הצליחו בראשית המאה ה–20 ללכוד את החיים שברחובות ניו יורק כהווייתם — סתמיים ושוקקים, מסוכנים ומפתים, מכוערים ויפים. עם החזרה ההדרגתית לרחובות, שבנו גם אליהם

גלעד מלצר
גלעד מלצר

לפעמים, על מנת להתניע מהלך בתרבות, כל מה שצריך הוא שמישהו יגיד לך לא. כך קרה לקבוצה של ציירים בפריז בשנות ה–60 של המאה ה–19, שבתגובה לסירובה של האקדמיה להציג את עבודותיהם בתערוכות השנתיות — הפיקו תערוכה משלהם. מאוחר יותר הם התאגדו תחת הכותרת שהוטחה כלפיהם בבוז, "אימפרסיוניסטים".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ