כשהציירים הזיזו הצדה את ישו ומריה — ופתחו שולחן

ציורי השפע הקולינרי של פיטר ארטסן הכעיסו את הכנסייה אבל מרגע שהאמנויות התרחקו מנושאים דתיים ומחנופה לבעלי שררה, האוכל, הבישול והאפייה עברו למרכז. התבשילים המושקעים ברשתות החברתיות כיום הם רק שלב אחרון בתיעוד

גלעד מלצר
גלעד מלצר

סביר שהסיבה לכך ששמו של פיטר ארטסן (Aertsen, 1508–1575) מוכר כיום רק למומחים היא שהצייר הההולנדי חי ופעל לקראת סוף תור הזהב של הרנסאנס האיטלקי וקצת לפני העידן הגדול של הציור הפלמי־ההולנדי. בעוד שלאונרדו דה־וינצ'י, מיכלאנג'לו, טיציאן ורפאל, ומן העבר השני ורמיר, ברויגל ורמברנדט מוכרים כמעט לכל אדם שמגלה עניין כלשהו בציור, רק מעטים מכירים את "פיטר הארוך", שכונה כך על שום גובהו החריג.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ