כשדב גריזלי משתלט על האלבום המשפחתי

עבר והווה מתקפלים זה לתוך זה בתערוכה של הדס סט, ששילבה אימג'ים עדכניים עם צילומים משפחתיים שלכד אביה באייטיז

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מתוך התערוכה של הדס סטצילום: הדס סט
חן-לי גל

דב גריזלי, גייזר מתפרץ, עצי סאקויה ונוף מדברי הם חלק מהטבע הגדול שמתמזג לזיכרונות הילדות של הצלמת הדס סט. כל אלו מוצגים בימים אלה ועד סוף החודש בגלריה השיתופית בקיבוץ כברי, במסגרת התערוכה MOTEL — מעין מיצב צילומי המותאם לחלל בו הוא מוצג.

צילום: הדס סט
צילום: הדס סט
צילום: הדס סט
צילום: הדס סט
צילום: הדס סט

סט מחברת בפשטות צילומים משפחתיים שצילם אביה בשנות ה–80, אליהם שידכה באופנים דיגיטליים ופיזיים צילומים שצילמה בשנים האחרונות. החיבור ביניהם יוצר רצף שמקפל לתוכו עבר והווה ומטשטש את הפערים ביניהם. אביה צילם במצלמה ישנה ללא סינכרון בין העינית לעדשה, כך שבמרבית התצלומים האצבע שלו נכנסת לפריים ונראית כמו כתם שמסתיר חלק מהנושא המצולם.

"האצבע הזו נצרבה בזיכרונות הילדות שלי ממש כפי שהנופים והמקומות נצרבו. זו תערוכה שקשורה במסע ובזמן ובמסע בזמן". מספרת סט ל"הארץ". בחירתה לצלם במצלמה אנלוגית מתוארת בטקסט התערוכה כ"משמרת פער הקשור לתווך שבין זמן ההתעברות של הדימוי הצילומי – הלחיצה על הכפתור הפותח את צמצם המצלמה לאור — וזמן הלידה שלו, כלומר התהליך הטכני שבסופו התמונה יוצאת לאור, תרתי משמע".

צילום: הדס סט
צילום: יובל חי
צילום: יובל חי