הביאנלה באיסטנבול נשארה רק עם סיסמאות ריקות

תערוכות ושיחות על אמנות לצד כלי רכב לפיזור הפגנות ושוטרים עם מסכות גז - מארגני הביאנלה באיסטנבול ביקשו להדגיש את הקשר בין אמנות לבין מעורבות פוליטית, אבל האירועים בטורקיה הבליטו דווקא את אוזלת היד של האמנים מול המציאות

גליה יהב
איסטנבול
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
גליה יהב
איסטנבול

"דמיינו תערוכה בינלאומית המתרחשת כשברקע שלה מתחוללים שינויים חברתיים דרסטיים", כתב האמן הטורקי אלמס דניס (Elmas Deniz) בביקורתו הנוקבת ב” ”Art Agendaעל הביאנלה באיסטנבול, "ושהשינויים האלה הם בדיוק הנושא שלה לכאורה. דמיינו שכל זה קורה במהלך שלושה חודשים בלבד לפני הפתיחה". זה, בקצרה, הסיפור הלא דמיוני בכלל של הביאנלה הנוכחית, שהסתבכה והגיעה עד מבוי סתום עם הצהרת הכוונות שלה עצמה, ועם המציאות בשטח, ביאנלה שקיוותה לחשוף את כוחה הפוליטי של האמנות וחשפה דוקא את אוזלת ידה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ