התערוכה "1,200 ק"ג אדמה" לא מצמיחה דבר

אריאל רייכמן שתל עבודות מאוסף מוזיאון פתח תקוה בתוך גינה שאמורה להזכיר בית עלמין. כישלון התערוכה נעוץ בפער הבלתי ניתן לגישור בין שאיפותיה לבין הנראה לעין

גליה יהב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גליה יהב

"אוסף מוזיאון פתח תקוה לא נהנה מתרומות יקרות ויוקרתיות של אורגינלים חשובים אלא יותר מתרומות שניתנו מתוך צורך בהנצחת המתים, נתרמו כמחווה ועוסקות בשכול", מספרת הילה כהן־שניידרמן, אוצרת התערוכה "1,200 ק"ג אדמה" של אריאל רייכמן בגלריית האוסף במוזיאון פתח תקוה. סדרת פעולות ההתערבות האמנותית העכשווית באוסף יוצרת לדבריה "משא ומתן בין אג'נדה עכשווית לנראטיב היסטורי ולאומי". רייכמן יצר בתערוכתו פעולה כפולה – טיפח גינה ניידת שאותה הכניס לתוך החלל המוזיאלי, ושתל בתוך הגן ציורים, רישומים ופסלים מתוך אוסף המוזיאון. כך נוצר חלל היברידי משונה, "המכיל צמחים ופסלים, ציורים וחפצים", כלשון האוצרת הקוראת לו "מעין יקום מקביל שבו נהפכה גלריית האוסף של מוזיאון פתח תקוה לאמנות למאוזוליאום, שצמחים מנשימים את הפסלים השוכנים בו".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ