מה הסיכוי שגדעון סער יתפכח בעקבות התערוכה "המסתננים"?

"המסתננים" במתחם ארטפורט בתל אביב היא עוד תערוכה "חברתית" שמטרתה קבלת האחר. היא מקוממת בשל האפקט התעמולתי השקוף של היצירות, המתקשות לדגדג את רף הזוועה שלה נתונים הפליטים בישראל

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גליה יהב

כרוז תיאטרלי ניצב על גג מכולה דו־קומתית, הוא קורא במגפון ל"כל התיירים, כולל ידידינו הצרפתים והיפנים" לצלם כמה שיותר תמונות מהאירוע, להראות אותן לחברים ומכרים כדי שיידעו "מה קורה באוסטריה, ומה העתיד של אירופה. תגידו להם: זו האמת". הוא מסיר את הלוט מעל שלט ענקי, הכתובת מתגלה: "זרים החוצה!"

"זרים החוצה! המכולה של שלינגנזיף" הוא סרטו של פול פואט (2002, 90 דקות) המתחקה אחר הפרויקט ”אנא אהבו את אוסטריה“ של האמן ובמאי התיאטרון המנוח כריסטוף שלינגנזיף, שפואט היה שותף לו ומוצג כעת בתערוכה "המסתננים" במתחם ארטפורט בתל אביב. שליגנזיף הציב בשנת 2000 בכיכר האופרה בווינה מכולה במשך שבוע, בתוכה נכלאו 12 מבקשי מקלט ממדינות שונות המצולמים בשש מצלמות. בהשראת תוכנית הטלוויזיה "האח הגדול", הקהל התבקש להצביע אחת ליום כדי להחליט את מי מהם לגרש מאוסטריה. הסרט מתחיל בהיסטוריה מקוצרת מאוד של אוסטריה, העוברת במהירות שיא ממלחמת העולם השנייה עד ימינו — לתהלוכה של דומיסו מונגושי, עיתונאי בן 28 מזימבבואה, ראניל שונטה, סטודנט בן 29 מסרי-לנקה, זו קיאנג, ביולוג ימי סיני בן 40 ואחרים, הנכנסים לצלילי תזמורת עליזה, לעיני קהל מוחא כפיים, למכולה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ