תערוכה |

אנה לוקשבסקי לא עוזבת את העיר

במקום להתמודד עם הפרובינציאליות כמושג כללי וכמטאפורה, בחרה אנה לוקשבסקי להתייחס באופן מפורש לעיר חיפה, ובכך ניטל העוקץ הפוליטי של התערוכה שלה

גליה יהב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גליה יהב

בתערוכת היחיד השנייה שלה (הראשונה הוצגה בגלריה "החדש והרע" בחיפה בשנה שעברה), מציגה אנה לוקשבסקי את "הפרובינציאליים", דיוקנאות במשקל נוצה, גלריית טיפוסים כיפית. אלה ציורי שמן גדולים וצבעוניים המתארים אנשים צעירים בביתם, שותים אלכוהול, משוחחים. רובם ככולם נראים משועממים, בוהים בציירת. בציור "סימונה" מ–2013 בחורה צעירה יושבת זקופה, מבטה ישיר וחודר, על פניה הבעת הקשבה שאינה חולקת דבר עם הצופה. בציור "עלמה" מ–2014 נראית בחורה מרוחה אלכסונית על כורסה, מעין תנוחה באלתוסית של ארוטיות נינוחה ולא מודעת לעצמה, גם היא בעולמה שהצופה אינו שותף לו.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ