שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

בוגרי סמינר הקיבוצים ומוסררה: חפצים אישיים ושטחים נטושים

עבודות בוגרי הפקולטה לאמנויות בסמינר הקיבוצים עסקו בזהות משפחתית. לעומתם, בוגרי המחלקה לצילום וניו מדיה בבית הספר מוסררה נגעו גם בנושאים פוליטיים

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה

מבין תשעת הפרויקטים של בוגרי הפקולטה לאמנויות בסמינר הקיבוצים בתל אביב, שבעה עסקו השנה בזהות אישית ומשפחתית, בעיקר דרך החפצים הקשורים בסביבה הביתית. אבל אפשר היה לראות גם מכנה משותף אחר דווקא לרבים מהפרויקטים, והוא הניסיון לתת קול למשהו שלתחושתם של היוצרים נאלם, נמחק או הודחק.

טאיסה סקריפצ'ק בנתה מיצב המבוסס על פרגמנטים מבית טיפוסי של עולים ממזרח אירופה, אשר הוצאו מתוך ההקשר המיידי שלהם, בודדו ונהפכו לאובייקטים פיסוליים באמצעות הסתה קלה — הדבקה של ערימת שמיכות חורף זו לזו, הטמעת תצלום ישן בתוך שעווה בקערת כסף, דוגמת טפט שנגזרה ממקומה והוכנסה למסגרת. הפרטים השגורים מונחים באופן הזה לטובת התבוננות פרטנית, מדוקדקת וקשובה, יותר מאשר כשהם לוקחים חלק במכלול העמוס של הבית. "הכלים, הבדים, הקירות, הרצפות אינם דוממים. עוברים דרכם חיים שלמים, פנים רבות שמשתקפות, בדים הסופגים את מגע הגוף המתבגר. מקומות שלעולם לא נעלמים. הם נאספים בזיכרון בכל רגע כמו קולאז' שהדבקתי זה עתה", כתבה סקריפצ'ק בקטלוג.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ