תום פניני חוזר בתערוכתו אל תעתועי הטבע והתמודדות האדם איתו

תצלום נודע מתקופת השפל הגדול בארצות הברית משמש את 
תום פניני לבחינת הקשר בין פעולת הצילום לירייה ובין אדם לטבע. אבל על אף הנושאים המעניינים שהוא עוסק בהם, עבודתו אינה 
חורגת ממניפולציה וטיפול צורניים בסיסיים

גליה יהב
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
גליה יהב

במשך רוב שנות ה–30 פקדה את ארצות הברית וקנדה תופעה אקלימית משונה שפגעה קשות בחקלאות – סופות חול התרוממו ואיימו לכסות עיירות שלמות, שדות ויבולים, והובילו לבצורת אחרי בצורת. אזור המישורים הגדולים היה הנפגע העיקרי, אבל גם שאר האזורים שכלכלתם התבססה על חקלאות סבלו. התקופה וקשייה, שנודעו בכינוי "קערת האבק", היו למוקד עניין של צלמים רבים, הנודעים שבהם היו צלמי ה-FSA, פרויקט שיזם האגף ההיסטורי של המינהל לביטחון החקלאות של הניו דיל. תצלומי ה-FSA נחשבים עד היום, ובצדק, למופת התיעוד ההומניסטי והביקורתי במאה ה–20. הצלמים, ביניהם מרגרט בורק־וויט, ווקר אוונס, דורותיאה לאנג, ארתור רוטשטיין וג'ק דלאנו, ליוו את החקלאים העניים, את תופעת "נדידת האבק" העונתית שגזרה עליהם הגירת עבודה, את האיכרים השכירים ופועלי היום, אשר כונו "האנשים הנשכחים".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ