בתערוכה חדשה העוסקת בספרות יש הכל חוץ מקריאה

בימים שבהם ספרים מככבים במרכז הוויכוח האידיאולוגי על חינוך ילדי ישראל, אפשר לצפות מתערוכה שעוסקת בתרבות הספר להיות נוקבת יותר. אמנם המיצבים בתערוכה "ביבליולוגיה" במוזיאון פתח תקוה מרשימים, אבל הניסיון להנכיח רוחניות מעל המוצגים משווה לתערוכה ממד פטישיסטי

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גליה יהב

שני מרכזים דרמטיים יש לתערוכה "ביבליולוגיה", האחד בחזית מוזיאון פתח תקוה בחוץ והשני בחלל הפנימי. הראשון הוא "ספרים בנהר עמוק, אלוהים" של אביטל גבע, גרסת המשך לעבודה "ספרים בנהר עמוק" שיצר ב- 2014 לספרייה הלאומית בירושלים. גבע בנה בריכה גדולה בחצר המוזיאון, חלקה בתוך המוזיאון וחלקה במדשאה החיצונית לשטח המוזיאון, נופרים וספרים משומשים נחים במים המשקפים ומכפילים את הנוף שסביבם. ספרים נוספים מגובבים בערימות גם מחוץ לבריכה, מעין מסלעות מעוצבות בחן, באופן דומה לפעולת "ניסוי הספרים בנוף" מ-1972, שתצלומי תיעוד שלה מוקרנים בפנים המוזיאון. לצד הבריכות מוצבת ספריית השאלה, הצופים מוזמנים לדפדף, לשאול, לתרום ספרים. כך, חזית המוזיאון נצבעה בגוונים רומנטיים־סוריאליסטיים, מעין המחשה פיסולית גרנדיוזית של ציורי קלוד מונה או מאיר פיצ'חדזה בהם הספרים הופכים לאלמנטים אחרים מעצמם, שייכים לטבע ובה בעת נציגים של נטישה טראומטית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ