לי אורפז מציגה אמנות אלגנטית ומתוחכמת שעוסקת בתשוקה לאסון

לי אורפז יוצרת סדרת מחוות שהמוטיבציה שלהן היא שינוי פני העולם, אך בעצם הן עקרות

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גליה יהב

"ההווה מתמשך", תערוכתה של לי אורפז במוזיאון הרצליה, מוצגת בשלושה חללים עוקבים, כך שהראשון והשלישי יכולים להתחלף ביניהם בתפקידם כפרולוג ואפילוג, תלוי מהיכן מתחילים.

באולם אחד מוצבים תצלומים אדמדמים בקופסאות אור גדולות וכפולות צדדים המונחות על הרצפה כגופים פיסוליים. אלה שקופיות שסבה של אורפז קנה בחנות מזכרות בשנות ה–60 ונראים בהן טילים ודימויים אסטרונומיים מתקופת המלחמה הקרה, כשחקר החלל ומרוץ החימוש היו בשיאם, כרוכים זה בזה לבלי הפרד. האסטרונומיה והתחמושת כרוכות זו בזו, המדע המיטיב והמתקדם לצד המפלצות שהוא מוליד בתבונתו. אורפז מציגה אותן כרדי־מיידס נוסטלגיים, כאביזרי במה מקרטון צבוע, כתפאורה שפעם היתה הרואית ועכשיו היא דהויה באופן נעים. מה שפעם איים לבנות את הציוויליזציה או להחריב אותה נראה כעת כאוסף גרוטאות. טיל אטלס משנת 1965 מצולם ניצב באמצע רחוב, למרגלותיו מכוניות חונות, הקצה המחודד שלו תואם את קצות הבניינים שמצדדיו, במין השוואת גדלים מפארת שהיא בה בעת הנורמליזציה של ההרס.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ