התערוכה שבוחנת מחדש את האתוס "שחור זה יפה"

בתערוכת הווידיאו "המזרחית" מציב איתן בוגנים מול הרציונלי והאידיאולוגי את המיסטי ואת להט היצירה. הוא גם פונה אל העל־טבעי ולמסורות המאגיה השחורה

גליה יהב
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
גליה יהב

לפני כמה זמן התחיל האמן איתן בוגנים (העובד בעיתון "הארץ") לקרוא לתערוכותיו וליצירותיו בשמות תואר נשיים: "האריסטוקרטית", "ההיפנוטיסטית", "הפטריוטית", "המשוחררת", כעת הוא מציג בגלריה קו 16 את תערוכת הווידיאו השאפתנית "המזרחית".

התערוכה מבוססת על הקרנת ארבעה סרטים קצרים במקביל, ארבע סצינות נפיצות של כמעט־דרמה או של סף־אסון המצולמות באופן זהה, ערוכות ומוקרנות בסינכרון מלא. בכל מחזור צפייה גובר פס הקול של אחד מהם על האחרים. מאחר שלכל קטע נלווה שיר, נוצר פורמט שהוא בין טלנובלה מקוטעת למחזמר. אפשר לתאר את הקטעים כמבוססים על יסודות האדמה, מים, רוח ואש, או על יסודות זוגיים, משפחתיים, חברתיים ותרבותיים, כארבע עונות, כפרשנויות חזותיות לשירים או כוורייאנטים על פנטזיית הסתלקות והיעלמות, כל אחד מהם הוא גם מחווה ליצירות אמנות (קולנוע, מוזיקה מאמנויות הבמה), או לאמנות כשלעצמה.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ