כשהדימויים מאבדים מערכם, האמנות פונה אל הצליל

הדוקומנטה ה–14 מתייחדת לא רק בכך שלראשונה היא מתקיימת בשתי ערים ובשתי ארצות, אלא גם בפנייתה אל הצליל כדרך להתמודד עם הבעיה של הדימוי האמנותי בעידן שבו דימויים נהפכו למוצר צריכה

שאול סתר
שאול סתר
אתונה
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שאול סתר
שאול סתר
אתונה

המערך הדו־קוטבי של הדוקומנטה ה-14 – שלראשונה מתקיימת בשתי ערים שונות, בקאסל ובאתונה – מתפקע ממשמעות: גרמניה ויוון, צפון אירופה העשיר ודרומה המרושש, פנים היבשת ואגן הים התיכון; וכן, המוסר מול האתוס, הצו הקטגורי כנגד המידה הטובה. אולם התערוכה כורעת תחת עומס המשמעות הזה ולא מצליחה להטעין את הסימבוליקה הגיאו־פוליטית בעשייה אמנותית שתיקשר אליה באופן שאינו אילוסטרטיבי, צודק ומוצדק, ידוע משכבר.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ