התערוכה שמספקת מבט שונה בתקופה של אוצרות קטסטרופלית

כיצד להיענות למורכבות העולם במעשה האמנותי? זו השאלה המדהדת בחלל שבו בחר מוזיאון תל אביב להציג בשנית שש עבודות וידיאו טובות

שאול סתר
שאול סתר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שאול סתר
שאול סתר

התערוכות המוצלחות כאן הן לעתים אלה שאינן נאצרות בקפידה – שיד האוצר לא כבדה עליהן, שלא הטילה בהן את סדריה ומובניה. התערוכות המוצלחות הן לעתים גם אלה שמציגות עבודות שלא בפעם הראשונה – וכך מזמנות מבט שונה על מה שכבר נצפה. בתקופה של הפרעת קשב קולקטיבית ואוצרות מגלומנית או קטסטרופלית, אין זה מעט, וזה מה שעושה התערוכה בביתן הלנה רובינשטיין. למעשה אין זו ממש תערוכה, אלא מקבץ של שש עבודות וידיאו – עבודות מהשנים האחרונות, שהוצגו בגלריות או במוזיאונים, וכעת נרכשו לאוסף מוזיאון תל אביב לאמנות ומוצגות בו בשנית. אלא שעבודות וידיאו תמיד מוצגות "בשנית" – שלא כמו הציור או הפסל אין להן רגע ראשית של חשיפה ואופן פנימי ויחיד של היות (צורת התגבשות החומר); גם כשהן מוצגות לראשונה הדבר נעשה באופן אחד מני רבים, במידות הקרנה וצורות מסכים נתונות לשינוי. לכן טוב עשו במוזיאון שהציבו את העבודות הללו בשנית, טוב לראות את ביתן הלנה רובינשטיין פתוח ומאוכלס בעבודות של ממש, וטוב לראות שש עבודות וידיאו טובות בחלל אחד.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ