שתי אמניות ניסו להשתלט על המרחב הציבורי. מי מהן הצליחה?

שתי אמניות צעירות מציגות בעבודות וידיאו במוזיאון פתח תקוה את ניסיונותיהן להתעמת עם המשטרה. מדוע אחת מהן נכשלה והשנייה, שהרחיקה עד מקסיקו, נחלה הצלחה?

שאול סתר
שאול סתר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שאול סתר
שאול סתר

שתי עבודות וידיאו בתערוכה "אזרחים" במוזיאון פתח תקוה לאמנות מציגות מעשה של אי־ציות אזרחי. בעבודה אחת נראית אמנית המנסה להשתלט על שטח ציבורי ולערוך בו פעולה אמנותית. בעבודה השנייה אמנית אחרת מתאמצת להסתנן לבניין ממשלתי מבעד לחגורת האבטחה המקיפה אותו. שתיהן כושלות: אחת נעצרת, האחרת מפונה מהמקום. שתי הפעולות נעשות עם המצלמה ואל מולה, ומוצגות כעת בחלל המוזיאלי כגילומים של המודוס האקטיביסטי של האמנות החזותית. התערוכה מזמנת יחד את שתי העבודות הללו, יוצרת את הצימוד ביניהן, מבקשת לומר משהו מבעד להן על אמנות בעידן משבר האזרחות. ישנן עבודות נוספות בתערוכה, אבל אני בוחר ללכת בעקבות שתי העבודות הדומות־שונות הללו, שנעשו על ידי אמניות צעירות בנות אותו דור ומאירות את האזרחות מצדה חסר המנוח.

תגיות קשורות:

תגובות