הרבה יותר מלשכנע את המשוכנעים

אלהם רוקני עוסקת בתערוכתה במבקשי המקלט, אבל מחליפה בנאליה מחאתית בטשטוש מציאות ובדיה

שאול סתר
שאול סתר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
שאול סתר
שאול סתר

נדמה כי מאז פתיחת התערוכה ״בעיות השעה״ התעורר דיון מסועף לא רק בה ובאיכויותיה אלא גם באפשרויות של האמנות הפוליטית בכלל. תערוכות שונות זו מזו מקבלות את משמעותן מבעד לשאלת היחס בין ענייניה של הפוליס – נושאיה, מצוקותיה, בעיותיה – לבין הפעולה האמנותית ההיצגית שמתקיימת בתערוכות אלה. בעבר היה הכיבוש נייר הלקמוס לבירור שאלה זו באמנות הישראלית. אבל מאז שזה הפך ל״נון־ניוז״, עבר בנליזציה וסטנדרטיזציה, היה לרעש הרקע של חיינו, עד לפיצוץ הבא, גם האמנות הישראלית פנתה ממנו הלאה. כעת מעמדם של מבקשי המקלט בישראל הוא הסוגיה הבוערת. וככל שהיא נמצאת בכותרות העיתונים ובראש מהדורות החדשות, כך מתרבות עבודות האמנות שעוסקות בה. האמנות רוצה לגעת באקטואליה, וכך משכנות העוני בדרום תל אביב ומתקני הכליאה בדרום הארץ היו לאתרים שכיחים באמנות המקומית של השנים האחרונות.

תגיות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ