ורד נסים מציעה מפרט של רווקוּת נשית בפריפריה

ב"המצב האישי: רווקה", המוצגת בעפולה, ורד נסים מעמידה קוטב נגדי למפגני הזהויות המגדריות של המרכז התרבותי. ומכאן (גם) התוקף והעניין של תערוכתה

שאול סתר
שאול סתר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
שאול סתר
שאול סתר

לפני כעשרים שנה פירסמה תיאורטיקנית האמנות הנודעת רוזלינד קראוס ספר מאמרים שעסק בתשע אמניות מרכזיות במאה העשרים – בהן קלוד קאהון, לואיז בורז'ואה, אווה הסה וסינדי שרמן. שם הספר – Bachelors, רווקים – מפנה לאחת מעבודות האמנות המכריעות של המאה, "הזכוכית הגדולה" של דושאן, ובשמה המלא, "הכלה מופשטת על ידי רווקיה, אפילו". בעקבות סדרת עבודות של שרי לוין משנת 1989, "ללא כותרת (רווקים)" – שבהן גילגלה לוין את עדת הרווקים הניצבת מתחת לכלה המרחפת בלוחות הזכוכית השטוחים של דושאן לשורה של חפצי רדי־מייד שנחים בתיבות זכוכית מרווחות – מראה קראוס כיצד אמנות המאה העשרים כולה מתמודדת עם האתגרים שהציבה יצירתו של דושאן. אבל בחירתה בתשע אמניות, ולא אמנים, מציעה כי הרווקים נהפכים כאן לרווקות – נשים יוצרות, שכבר אינן כלות הנבנות על תשוקת מחזריהן, אלא אמניות בשדה תרבותי שבו אין להן לא אבות מכתירים ולא בעלים חוקיים, ושמקובצות בספר זה יחד, על אף ההבדלים הסגנוניים ביניהן, כמי שחולקות זו עם זו "מצב אישי" שנהיה למצע יצירתי.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ