שאול סתר
שאול סתר

שתי תערוכות מרתקות מוצגות בימים אלה בעיר התחתית של חיפה: ״1948״ במוזיאון העיר; ו״זה נראה, בדר, כאילו לא הלכנו ולא באנו״ בגלריה פטוש החדשה. קשה לדמיין תערוכות שונות יותר זו מזו: האחת תערוכה מוזיאלית רבת משתתפים ועמוסת עבודות, בחלל תצוגה ממוסד במימון העירייה. השנייה, תערוכה קאמרית ומעודנת בגלריה פלסטינית פרטית שזה עתה נפתחה בצמוד לבר אוכל ומקום בילוי. האחת מציגה אמנים פלסטינים לצד אמנים יהודים, רבים מהם תושבי חיפה, מן הפרספקטיבה של 1948 – כלומר משנת הפיצול הגדול בין ההיסטוריות של העמים, אך מתוך ניסיון להעמיד תחת כפיפה אחת היסטוריה משותפת, חברתית ואמנותית. השנייה מציגה אמנים פלסטינים בלבד, דוברת את בידולה מן הישראליות. אבל התנועה בין שתי התערוכות – שמציבות עולמות נפרדים במרחק הליכה – מזמנת התבוננות קרובה, רב דורית, באמנות הפלסטינית שנעשית בישראל.

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ