דמיאן הירסט במוזיאון חיפה: אינדיאנה ג'ונס בדיסנילנד

הצגת פיסה מהתערוכה המגלומנית והמושמצת של הירסט מהשנה שעברה בוונציה נראית כמהלך פופוליסטי וציני. יש רק בעיה אחת: זו תערוכה מהממת

אבי פיטשון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אבי פיטשון

"אני גאה מאוד על הישגי המוזיאונים, שהגיעו לשיא חדש עם פתיחת תערוכת יחיד לדמיאן הירסט לראשונה בישראל", כך הכריז, מדושן עונג, מנכ"ל מוזיאוני חיפה נסים טל, שעומד לסיים את תפקידו אחרי 25 שנה, ככל הנראה כתוצאה של המטאטא החדש בעיר, עינת קליש־רותם. עם עזיבתו ועם המכרז העתידי לתפקיד אוצר/ת ראשית של המוזיאונים, שחר של עידן חדש לחיפה כבירת אמנות כנראה מפציע, וטראומת הקדנציה הקצרה מדי של לאה אביר תחלים במהרה בימינו. ההבאה הצינית־פופוליסטית של דמיאן הירסט – האמן העשיר בעולם, שכוכבו כאמן (כלומר לא כסלב) דעך למעשה כשנגמרו חגיגות ה"יאנג בריטיש ארטיסטס" בניינטיז וכשאותו כריש משומר מפורסם, היצירה המזוהה ביותר עמו, הפך לרכושו של מיליארדר קרנות הגידור סטיבן כהן – לככב באשכול התערוכות "Fake News, Fake Truth", נראית כמו כל מה שכולם שנאו במשטר האמנות הישן של חיפה, ובצדק. לא קשה לדמיין את ישיבת מועצת המנהלים שבה הוחלט שזה הזמן לעשות איזה משהו על פייק ניוז כי זה 'אקטואלי'.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ