התערוכה שהצליחה להכניס את השד השמאני של מקהלת גיא בן הינום לתוך בקבוק

התערוכה "ירד הגבול אל קצה ההר" מציגה לנו את אחורי הקלעים של עבודת המקהלה שהתפרסמה בהופעותיה במוזיאון תל אביב, גורמת לנו להרגיש מוקפים ברוחות של חבריה ואפילו מאפשרת לנו להצטרף לשירתה

אבי פיטשון
אבי פיטשון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אבי פיטשון
אבי פיטשון

לפני כשנתיים, בצעד מסקרן ומעניין, הכניסה רותי דירקטור את מקהלת גיא בן הינום בהנהגת נועם ענבר (אתם זוכרים אותו מהלהקות "הבילויים" ו"אוי דיוויז'ן") למוזיאון תל אביב, לתערוכה שהייתה למעשה רצף אירועים חיים תחת הכותרת "שרים בכיכר". מה שענבר ומקהלתו עשו שם היה בחזקת צלם בהיכל במובן די ליטראלי. לא מעט לסתות נשמטו בתענוג מצמרר כשהמקהלה/שבט של ענבר צעדה לחלל המרכזי של הבניין הישן של המוזיאון בתהלוכה שכולה חילול קודש פגאני, קומפלט עם זמרת מחופשת לשור, שקשוק בחרובים, הקשה באבנים, ביצועים ווקאליים שנעו בין גוספל, פוליפוניה אפריקאית ושירה בציבור ושיר שסגד לבר רפאלי כעגל זהב עכשווי, ולא בדיוק באורח אירוני. עבודת אלילים! העיסוק הזה של מקהלת גיא בן הינום באלמנט השמאני שבמוזיקה היה המודוס אופרנדי שלה מתחילת דרכה, והגיע לשיא ב"עצום", מופע של המקהלה בפסטיבל "מקודשת" האחרון, שבוצע במעבה יער ירושלים לקהל שעיניו כוסו. ככל שידוע לי, זו הפעם הראשונה בתולדות הציוויליזציה שקולן של משרוקיות מוות אצטקיות הדהד בהררי המכורה המונותיאיסטית.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ