המאמץ להציג אמני רחוב בכיכר המדינה באור של אכפתיות חברתית רק פוגע בהם - ביקורת אמנות - הארץ

המאמץ להציג אמני רחוב בכיכר המדינה באור של אכפתיות חברתית רק פוגע בהם

לדדה וניצן מינץ כשרון לא מבוטל ואסתטיקה מרשימה המזוהה עמם. זה גם מה שהופך אותם למטבע עובר לסוחר וחלק מתהליך ג'נטריפיקציה והעלמת המשמעות המקורית של אמנות הרחוב, שלהם ובכלל. העמדת הפנים שזה אחרת, מיותרת

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

בימים אלה, תלונה על כניסתה של אמנות הרחוב לגלריות ולמוזיאונים משולה לטרוניה על הקדנציה ה-74 במספר של ביבי, או לכתיבת ביקורת קטלנית על האלבום ה-85 במספר של " U2". את הסחף הזה כבר אף אחד לא יעצור, לא משנה כמה מופרך, מעליב, לא ענייני ועם־סימני־דולרים־בעיניים הוא.

במובנים רבים אמנות רחוב במשמעותה המקורית נכחדה. כשהיא ברחוב, היא נהפכה מזמן מקול מושתק ומוסלל שבחר בדרך היחידה שבאפשרותו להתבטא – לסממן ג'נטריפיקציה מובהק ואטרקציה תיירותית - בין אם היא מוצלחת או גרועה. בו בזמן, מידת הנראות של אמנות זו בחללי אמנות משמעה גם היא הכחדה, מאחר שקשה מאוד לדמיין כעת אמן רחוב שלא מביא בחשבון מראש, עוד לפני שניער את מכל הספריי הראשון שלו, את האופציה שיהפוך לסחיר.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ