העומס בתערוכה של תמר הירשפלד קורס תחת עצמו. ההומור וכשרון המשחק שלה מצילים אותה

הירשפלד הערימה בחלל של ביתן הלנה רובינשטיין מכל הבא ליד והתוצאה היא בחזקת תפסת מרובה לא תפסת. מי שצולח את הבלגן יפגוש את הפרסונה הכובשת של האמנית עצמה

אבי פיטשון
אבי פיטשון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אבי פיטשון
אבי פיטשון

הדבר הראשון שאפשר להגיד על התערוכה של תמר הירשפלד זה שברור שיש בה דברים טובים, כי יש בה הכל. ליטרלית. אם אתם מסתובבים ברחובות ונדמה לכם שהם טיפה מרווחים מהרגיל, זה כי הירשפלד עברה שם עם שופל ואספה חומרים לתערוכתה: עקרה שלטי רחובות, כספומטים ועצי דקל ונעצה אותם בחלל של הלנה רובינשטיין. בנוסף לאלה, אפשר למצוא בתערוכה גם: מפתחות. באר מים. צמיגים. צמחי צבר. כיסאות. מתלה כביסה. אופניים. מאווררים. צלחות של גלגלים. כן לדיסקים. מתקן מגן שעשועים. טמבון של מכונית. מכל מים. קרשים. אבנים. כדים. גזיות. רפרודוקציות של פסיפסים עתיקים. רדיאטור. ציור־אובייקט שטוח וענק של אשה בדווית, אובייקטים מפוסלים של בייגלה, רוגלעך, דונאטס ושיפודים, גלויות תיירים, בובות, עציצים, שיניים תותבות, ראש גרוטסקי של טראמפ, ספרים, פינג'אנים, פסלי בודהה, מזכרות תיירים קיטשיות, עץ דקל קטן יותר שמשמש גם כעמדה להטענת ניידים, צילום של קלינטון, רבין וחוסיין, ציור של אובמה, פוחלץ של סנאי, גזירי טקסט על בית המקדש ועל הנצרות, מפות, ויטראז' ענקי של גמל, תפאורה של נוף סלעי, מינימרקט שלם עם מדפים שעליהם בקבוקי חול צבעוני מסיני, אריזות של חומרי ניקוי, מים מינרליים, קופסאות שימורים, עוגיות, אובייקטים מפוסלים של גבינות, נקניקים, נתחי בשר ענקיים ועצמות, גלילי בד. בתוך כל זה יש גם אמנות במובנה הקונוונציונלי: ציורים – בגדול שבהם נראים עצים קטומי ענפים ולרגליהם פרשים רעולי פנים רודפים אחרי נשים עירומות על רקע כיפת הסלע, באחר, המופיע כמוטיב חוזר, קלוז־אפים על עיניים מזרות אימה, מצוירות על עיגולים שמזכירים מראות פיקוח במרכולים וניבטים אלינו מפינות שונות של החלל. יש גם ציור נוף זוהר בקופסת אור. לב התערוכה הוא עבודות הווידיאו המפוזרות בחלל, שנראה כאילו כל העולם כולו נדחס לחדר מאוד מבולגן של נערה מתבגרת עם עניין יוצא דופן בפוסט־קולוניאליזם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ