קורבן אדם ופולחן דיוניסוס - אסי משולם הוא אמן המטאל והמיתולוגיה של ישראל

בתערוכתו החדשה ממשיך משולם להתבסס על צדדים אפלים במיתולוגיה קדומה כדי ליצור חוויה אמנותית פולחנית ויצרית. האווירה הארכיאולוגית והאסתטיקה המטאליסטית מתאימות להפליא למגיפה התנ"כית בממדיה שבה אנו חיים

אבי פיטשון
אבי פיטשון
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
אבי פיטשון
אבי פיטשון

"בהקשר שלי, המתנה היא בדרך כלל קורבן אדם".

"החיוך של המוות מאוד מעניין אותי".

הנה שני ציטוטים שלא שומעים כל יום מפי אמן ישראלי עכשווי. הם יצאו מפיו של אסי משולם, בראיון וידיאו המוקרן בכניסה לתערוכתו "כל המתנות". בחלק אחר של הראיון שואלת אותו שירה פרידמן, אוצרת התערוכה, אם הוא מתריס בעבודתו נגד מגמות דומיננטיות באמנות עכשווית במקומותינו. משולם משיב שאינו עובד מתוך התנגדות ושאינו רואה בעצמו היחיד מסוגו, אבל שהוא בהחלט סולד מאמנות שמפחדת ליצור חוויה רגשית. אין ספק שגוף העבודה הפגאני-אלילי של משולם, שחוץ מהיותו אמן הוא גם חוקר מקרא והיסטוריה של הפולחן, בולט כמו צלם ליטרלי בהיכל בנוף אמנותי זרוע בריחוק אירוני, חלושס קונספטואלי ודלות פחדנית.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ