התערוכה שמוציאה מהמחתרת את מורשת האייטיז הישראלי

למעצב הגרפי מישל אופטובסקי היה חלק מרכזי במהפכה הפינגוויניסטית בתל אביב של שנות ה–80. תערוכה חדשה נותנת לו סוף סוף את הכבוד המוזיאלי הראוי

מישל אופטובסקי, 1980-1982
מישל אופטובסקי, 1982-1980
אבי פיטשון
אבי פיטשון
אבי פיטשון
אבי פיטשון

המעצב הגרפי (וגם קומיקסאי, במאי, בעל חנות תקליטים, טיפוגרף וקרטוגרף) מישל אופטובסקי (1947–2004), שרטרוספקטיבה שלו מוצגת במוזיאון הרצליה לאמנות, היה נוכח בשנות ה–80 בחיים שלי ושל אלפי פינגוויניסטים, שינקינאים, קוראי עיתון "חדשות" וסתם חובבי מוזיקה שלא חשדו בכלום, לפני שנתקלו בשמו המפורש.

הפעם הראשונה שבה נתקלתי בעיצוב שלו היתה ב–1983, כשברחבי תל אביב פוזרו פוסטרים ופליירים שפירסמו "שבועיים רוק כבד" במועדון קולנוע דן שברחוב הירקון. ארבע הופעות של הלהקה הכל־נשית הלונדונית "גירלסקול" וארבע הופעות של להקת ההארד/גלאם רוק הפינית "האנוי רוקס" (שנראו נשיים מספיק כדי שיגורשו ממתחם הכותל המערבי), שבוע אחר שבוע. הכרזה/פלייר איננה פסגת יצירתו של אופטובסקי. הוא בסך הכל גזר והדביק דימויים ולוגואים מעטיפות האלבומים של שתי הלהקות וגיבב אותם יחד בסגנון שהיה הרבה יותר ניו־וייב מרוק כבד. זה עדיין נראה מספיק טוב בשביל שנער בכיתה ח' יקלף את הכרזה מהקיר וייקח הביתה (שמורה אצלי עד היום).

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ