מעטים השפיעו כמוהו, אך התערוכה לכבוד סוטין פשוט מיושנת

הבעיה המרכזית בתערוכה שמציגה יצירות של חיים סוטין ועבודות של אמנים ישראלים שהושפעו ממנו היא הפרדת הכוחות, שמונעת מפגש בין המאסטר למעריציו

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
יגאל תומרקין, "מחווה לסוטין", 1968
יגאל תומרקין, "מחווה לסוטין", 1968 צילום: Photo @ Tel Aviv Museum of Art /
גלעד מלצר
גלעד מלצר

מעטים הם האמנים שהשפיעו על התפתחות הציור הארצישראלי כמו חיים סוטין. באמצע שנות ה–20 של המאה הקודמת התחילו אמנים ארץ־ישראלים לעלות לרגל לפריז, שם שמו הלך לפניו, והמגמה נמשכה עד לסוף שנות ה–50, אז קמו לו יורשים ובראשם מרסל דושאן, רוברט ראושנברג ויוזף בויס. גם הישראלים שמרדו באקספרסיביות המיוסרת שבקעה מציוריו ובצבעוניות הנועזת שלו עשו זאת, לפחות חלקית, מתוך רצון להפנות גב לצל הגדול שהטמיע בציור המקומי.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ