אל תרימו גבה, תסננו "פלצני" ותמשיכו הלאה — התערוכה הזאת מצוינת

ברשתות החברתיות זעמו על היעדרות רושמים מעולים מהתערוכה "קו פעולה" ביאנלה לרישום בירושלים, אבל היא אחת המרשימות שנאצרו בשנים האחרונות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
עבודה של אבנר פינצ'ובר. פעולת סקילה־הטחה־זריקה
עבודה של אבנר פינצ'ובר. פעולת סקילה־הטחה־זריקהצילום: מישה קמינסקי
גלעד מלצר

כבר בכניסה לחלל הראשון בבית האמנים בירושלים מתברר שזו לא הולכת להיות תערוכת רישום תקנית. בחול האדום הכה־מזוהה שירטט מיכה אולמן מקטע מתוכנית־תבנית הבית שלו, שאליו הוא חוזר שוב ושוב ברישומי חול בגדלים שונים. הפעם המיצב לוקח בחשבון את רצפת הסלעים המכובדת, כופה עליה קווים ישרים, בעוד היא כופה עליו קימורים. המודרניזם והמבנה ההיסטורי נכרכים זה בזה. כשממשיכים פנימה במבואה של הבניין ההיסטורי, אפשר להיתקל פיזית בקורי העכביש הגדולים שמתחה ורדי בוברוב מגומיות משרדיות, ושחוסמים את צדו השמאלי של המעבר. חלק מהגומיות ניתקו ברפיון, אך קווי המתאר המוכרים של רשת ממורכזת מדגישים את מה שיהיו המוטיבים הרישומיים המרכזיים בהן מתרכזת התערוכה: קו, חלל, פעולה.

תגובות