מה נשאר מפסלי הענק שנועדו להבהיל את העם

סשה סרבר יוצר בדיחה צורנית וחומרית מפסלים מזרי אימה. התערוכה שלו, "הלוחש לספינקס", היא תזכורת לכך שאמנות עכשווית אינה יכולה וצריכה להתנגד למשא ההיסטוריה

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
סשה סרבר, "רגל ויד", 2013
סשה סרבר, "רגל ויד", 2014צילום: מיכל אגוזי
גלעד מלצר

מעט מאוד אנחנו יודעים על מרבית האמנות והאמנים שנעשו עד לא מזמן במרבית העולם. איננו יודעים מה שמות האמנים שיצרו פסל זה או אחר במצרים או בסין העתיקה. במקרים רבים יש לנו רק השערות איך נראתה העבודה במלוא הדרה, שכן הזמן עשה את שלו בדרך הטבע ובאמצעות השחתה מכוונת, עד כדי כך שלא תמיד ברור מה בדיוק צויר או פוסל. ודאי שאין בידינו כמעט עדויות על שם היצירה או של מי הדיוקן.

תגובות